post

Развиващите се пазари привличат все повече международни търговци на дребно и се конкурират с глобалните центрове, показва новото изследване на консултантите от CB Richard Ellis (CBRE).

Експертите регистрират значителен промени в класацията на развиващите се пазари, включително Пекин, Шанхай и Москва, които подобряват позициите си в рамките на топ 10, а такива като Рияд, Джеда и Кувейт Сити се изкачват в топ 20 на най-предпочитаните за първи път.

Изследването на CBRE  се прави за третата поредна година и представя 294 от най-добрите търговски марки на дребно, в 69 страни. Анализаторите идентифицират тенденции в моделите при търговията на дребно като проучва глобализацията на този вид бизнес в отделните държави и градове.

С привличането на 56% от всички международни търговски марки Лондон запазва водещата си позиция в класацията. Съвсем близо след британската столица се нарежда Дубай, който регистрира 55% привлечени международни търговци. Топ пет се формира още от Париж (44%), Ню Йорк сити (44%) и Хонг Конг (43%). Останалите пазари до топ 20 са смесица от традиционните и развиващите се пазари, което е показателно за глобализацията на търговията на дребно.

Що се отнася до новооткрили се търговски обекти, експанзията отново е към развиващите се пазари. И докато Европа продължава да доминира в топ листата, трябва да се отбележи и силното присъствие на Азия и Средния Изток, които заемат почти половината от топ 20 на най-интернационалните пазари.

Градовете в Средния Изток също бележат значителен напредък, отбелязват експертите. Така Рияд от 25, се качва на 14 позиция,  Джеда от 26 скача на 15 място, а Кувейт прави крачка с 11 позиции и се изкачва на 17 място. Азия е доста силно представена с микс от градове – Хонг Конг, Пекин, Токио и Шанхай, класирани респективно от пето до осмо място. Единственият европейски град, който прави крачка напред е Милано, като се изкачва от 16 на 11 позиция.

Питър Голд, ръководител на проучването за Европа, Средния Изток и Азия коментира: „Класацията на първите пет най-интернационални града за търговия на дребно едва ли е изненадваща, защото те са големи столици със силно местно и регионално присъствие и голям брой клиенти. Тук също има много туристи и бизнес просъствие, а това са важни фактори при избора на даден бранд”

Според него въпреки тежките условия и несигурността на пазарите глобализацията на магазините продължава. Предвид  икономическата ситуация обаче, най-сигурни и предпочитани от инвеститорите остават големите и утвърдени градове, но не бива да се пренебрегва и фактът, че редица развиващи се страни вече попадат в обсега на търговците.

Луксозните брандове продължават да бъдат водещи в Азия, но анализаторите отчитат интерес към модните марки и в редица пазари от Средния Изток. Ситуацията е Централна и Източна Европа е точно обратната и там продължава да доминира средният сегмент.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *