post

За да се форсира изграждането на магистралата София – Калотина от днес със заповед на министър-председателя Бойко Борисов е създадена работна група, която в срок до края на септември трябва да излезе с конкретна стратегия и план-график как по най-бързия начин да се реализира инфраструктурния проект.

Работната група ще координира действията по реализацията на предстоящите процедури, свързани с изграждането на пътния участък. Магистралата София – Калотина е приета от Европейската комисия като алтернативен проект, който може да бъде включен в Оперативна програма „Транспорт” още през този планов период.

Главният архитект на Столична община – арх. Петър Диков, информира, че в трасето на магистралата ще бъдат включени целият участък между София и Калотина, части от западната и източната тангента и цялата северна тангента на София. По този начин ще се гарантира перфектен транзит, без автомобилите да навлизат в центъра на града и да го задръстват.

По думите на ръководителят на Агенция „Пътна инфраструктура” Божидар Йотов магистралата София-Калотина ще бъде построена до 2015 година. Проектът ще бъде на три части: София – Калотина /49 км/, Западната част от Околовръстното шосе и Северната скоростна тангента.  Приоритетен ще бъде участътък от АМ Люлин до река Какач, чиято стойност е 50 млн. евро, като се предвижда той да бъде реализиран без помощта на Брюксел. Тази отсечка трябва да бъде готова до 2012 г.

Проектът има 3 фази. Първата е пътят от Калотина до Софийския околовръстен път и е с дължина 49 км, втората е западната дъга на околовръстното до магистрала “Люлин” с дължина 9.6 км, а третата част е Северната скоростна тангента от Софийския околовръстен път до връзката с магистрала “Хемус” – 16.5 км.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *