post

Токио и Сеул се изкачиха в световната класация на улиците с най-скъпи търговски наеми, показва класация на консултантската компания Cushman & Wakefield Inc, цитирано от Bloomberg. Според изданието икономическите перспективи пред Азиатско-тихоокеанския регион са причина много от международните вериги за търговия на дребно и луксозните марки да засилят конкуренцията за отварянето на магазини там.

Токийската ул. „Гинза” се изкачва с две места до трето място, докато сеулската „Мьондонг” се придвижва от единадесето до осмо място, показва годишното проучване.

С ръст от 9.6% в цената на наемите „Козуей Бей” в Хонконг запазва второто си място. Първа отново е нюйоркската „Пето авеню”, където наемите на магазините са нараснали с 8.8%. Четвърта е лондонската „Ню Бонд стрийт”, която отчита 19-процентно повишение, измествайки парижката Шанз-Елизе като най-скъпата улица в Европа.

България също отбелязва рекорд в световната класация, но с отрицателен знак. Според Cushman & Wakefield двете търговски улици с най-голям спад в наемите на магазините в света са в именно тук.
Наемите на магазините на улица „Княз Александър Батенберг” в Пловдив и на улица „Александровска” в Бургас са паднали с 50% за 12-те месеца до юни 2010 г., показват данните на компанията.

Според прочуването наемите на магазините с най-добрите локации в 2/3 от проучваните 59 страни нарастват или се стабилизират. Това е доста положителен знак за развитието на сектора, тъй като миналогодишното проучване показа най-големия спад в наемите от 25 години.

Азиатско-тихоокеанския регион пострада по-малко от финансовата криза в сравнение с Европа, затова и търговци като испанската Inditex SA и производителят на луксозни стоки LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA са се концентрирали в разширяването на дейността си там.

От най-голямата верига за облекла в света Inditex съобщават, че около 40% от новите магазини на осемте й марки, между които и Zara, са отворени в Азия.

Азия също така оглавява и възстановяването в търсенето на луксозни стоки като дамски чанти, часовници и парфюми.

В първите 20 на класацията напредък регистрира и „Ийст Нанджинг роуд” в Шанхай, която се изкачва от 20-то на 16-то място.

В Латинска Америка страната с най-високи наеми на търговските улици е Бразилия. Наемите на улица „Хадок Лобо”  в Сао Пауло скачат почти два пъти, а търговският център Игуатеми се придвижва до 11-то място в класацията, в сравнение с 15-тата позиция година по-рано.

Не толкова добри обаче са резултаите за ръстът в наемите в Европа, където икономическият спад е свалил наемите средно с 4.5%. Така Шанз-Евлизо в Париж се смъква до петото място в класацията, спрямо номер 3 година по-рано, след като наемите на магазините се понижават с 9.5%. Миланската „Монтенаполеоне” пада от четвърто до шесто място, а дъблинската „Графтън стрийт” отстъпва с пет позиции до 13-то място след спад в наемите от почти 26%.

Изключението в Европа е Лондон, който се възползва от ръста в туризма на фона на поевтиняването на паунда. През август продажбите на дребно на „Оксфорд стрийт”, „Бонд стрийт” (4-то място) и „Риджънт стрийт” се увеличават с 9.3% на годишна база, според данни на компанията Springboard.
Наемите на магазините на атинската улица „Ерму” падат с 15% за изследвания период.

Топ 10 на търговски улици с най-висок наем
1 Ню Йорк, Пето авеню – 16 257 евро/кв.м/година
2 Хонконг, Козуей бей -14 620 евро/кв.м/година
3 Токио, Гинза – 7 711 евро/кв.м/година
4  Лондон, Ню Бонд стрийт -7 345 евро/кв.м/година
5  Париж, Шанз-Елизе – 6965 евро/кв.м/година
6 Милано , Монтенаполеоне -6770 евро/кв.м/година
7 Цюрих, Банхофщрасе – 6020 евро/кв.м/година
8 Сеул, Мьондонг- 4844 евро/кв.м/година
9 Сидни, Пит стрийт мол – 4116 евро/кв.м/година
10 Мюнхен, Кауфингещрасе – 3704 евро/кв.м/година

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *