post

Догодина ще се реконструира кръстовището на четвърти километър в София и ще се разширят платната в района на изграждащата се спортна зала. Това каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов по повод статистиката, която изнесоха от фирма Мот Макдоналд*, че именно това е районът, на който стават най-много катастрофи с фатален изход в столицата.

Изследването представя генерален план за управление на трафика в София. Няма да се приеме предложението на експертите за увеличаване на времето на “Синя зона” до събота в 14.00 часа, заяви още Любомир Христов, цитиран от Дарик.

Той обаче одобри идеята да се изгради транспортен коридор по бул. “Сливница” – от Околовръстен път до Сточна гара. Тя е част от посочени решения, засягащи основни кръстовища в София.

Ще се изпълни и предложената мярка на 20 столични кръстовища да има електронни табла, които да съобщават препоръчителната скорост. В доклада се предвиждат мерки за осигуряване на безопасността на пешеходци, велосипедисти, градския транспорт и паркирането.

По темата с платеното паркиране, експертите съветват и да се прилагат радикални мерки за решаване на проблема с недостига на места. Предлагат още и цената за паркиране да осигурява 85 на сто заетост на местата, както и да се въведе променливо почасово заплащане, например първият час да е с цена 1лв, а всеки следващ половин час да струва също 1 лев или общо за два часа –3 лева. Христов пък обясни, че засега се знае само, че зоните ще бъдат две – синя и по-скъпа за центъра на София и зелена и по-евтина, за по-дълъг престой за периферните райони.

Мартин Заимов пък заяви, че основна цел е да се облекчи мобилността на хората и в рамките на 5 години това ще стане. Проектът е възлязъл на 2 млн. лв. от общинския бюджет, трябва да е готов до края на годината, а изпълнението му е за срок от 5 години.

* Консултантска компания Мотт Макдоналд Лимитид представя в рамките на два дни проект на Генерален план за организация на движението на територията на Столична община.
Днес се представя Генералния план за организация на движението на движението с автомобили

• Мерки за ограничение на автомобилните произшествия.
• Управление на скоростта на движение по градските магистрали
• Организация на движението върху натоварен транспортен коридор
• Организация на движението в натоварени кръстовища с помощта на моделиране
• Предложения за организация на паркирането в града.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *