post

Г-н Смилков компанията е вече няколко години на пазара в България? Какво се случи за този период и каква е Вашата равносметка от присъствието ви тук?

Ромпетрол Груп навлиза на българския пазар през 2002 г. Компанията оперира в 12 държави като Франция, Румъния, Испания и други в Югоизточна Европа. Ромпетрол България АД успя да се разрастне доста бързо тук и зае добър пазарен дял в търговията  на едро. Развихме и мрежа от 55 бензиностанции, както  и модерно депо в град Русе.

Равносметката показва, че пазарът в България е изключително конкурентен и изисква във всеки един момент да се действа стратегически, за да се постигат резултати. Клиентите са доста взискателни и чувствителни, както към качеството на продуктите, така и към обслужването.

Свикнали са да им предлагаме високи стандарти, което е особена отговорност, защото техните изисквания ни карат да се стараем повече и да предлагаме най-доброто като продукти и услуги.

Каква е формулата да си успешен на толкова конкурентен пазар, какъвто е този с горива? Какви са предимствата на компанията пред останалите?

Като стратегическо предимство на Ромпетрол България може да се посочи фактът, че сме в непосредствена близост до Румъния, където се намират двете ни големи и модерни рафинерии – Пертомидия и Вега. Това ни дава независимост на ниво доставки на горивото и логистига, имайки предвид и стратегическото разположение на депото ни в Русе. Също така благодарение на придобиването на 100% от собствеността на Ромпетрол Груп през 2009 г. от Казакстанската държавна петролна компания Казмунайгаз , пред компанията се откриват доста сериозни възможности за развитие на Балканите и като цяло в Европа.

Не на последно место, като предимство, трябва да са спомене поддържането на високи стандарти на обслужване в нашите бензиностанции, както и високото качество на продуктите, най-вече на предлаганите горива.

Без добри продукти и услуги, каквито и други стратегически предимства да има една компания, за нея би било невъзможно да оцелее на фона на силни конкуренти. Клиентът трябва да е доволен и да иска да се завърне отново.

Една от вашите основни таргет групи са строителните фирми? С какво успяхте да спечелите този сегмент и каква е вашата стратегия за запазване на тяхното доверие?

Компанията ни е фокусирана върху крайните потребители на горива, каквито са и строителните фирми. Отделяме особено внимание на тази таргет група. Освен висококачествените горива, предлагаме и индивидуални решения в съответствие с конкретните нужди на клиента. Всъщност за нас клиентите са партньори и затова се стремим такова да бъде и нашето пазарно поведение – партньорско. Всеки едни от търговските ни представители по региони има своето портфолио от фирми, с които е в постоянен диалог и на които предлага конкретни решения и услуги.

Сред тях са системата ни за картово зареждане Fill & Drive,която дава възможност за бързо и лесно зареждане с отложено плащане  в цялата мрежа наши бензиностанции, пръстените с чип Easy Ring, които заместват картата и дават пълна сигурност, че зареденото гориво е влязло единствено и само в резервоара на съответния автомобил. Предлагаме и вътрешно-ведомствен модул, който е безплатен за клиента и  включва резервоар с обем от 10 до 20 куб.м., колонка за зареждане и електронна система за отчитане, уеб система Fleet Manager, чрез която всяко едно зареждане с която и да е от горепосочените системи в реално време се отчита и е напълно видима за клиента – кой, колко, кога е заредил, среден разход и т.н. Наред с това разполагаме и с голям брой автоцистерни, даващи отлични логистични решения – бърза доставка, 7 дни в седмицата.

Занапред ще продължаваме да предлагаме на нашите партньори все повече и по-добри решения, наред с качествените горива. Строителните фирми са сегмент, който и досега, и занапред, ще е сред приоритетите ни. Взаимното доверие е основа за общия ни успех.

От края на март Ромпетрол предлага нова серия горива на българския пазар – Efix. Какви са отзивите на потребителите и ще станем ли свидетели на друг нов продукт на компанията?

Буквално дни след пускане на новото гориво, вече имаше изключително добри отзиви от страна на клиентите. Те веднага отчетоха разликата между обикновенното гориво без добавки и специалната формула на Efix. В интернет форумите имаше многобройни позитивни коментари, като се  говореше за по-добра и безшумна работа на двигателя, намален разход на гориво и т.н. Всички тези положителни отзиви много ни зарадваха, защото както знаем доволните клиенти са най-добрата реклама за един продукт. Продажбите показаха значителен ръст.

Освен високото качество на горивото, за потребителите беше много привлекателна и цялостната оферта, която е уникална и единствена за Българския пазар – гориво с добавки на цената на обикновенния бензин 95 и дизел. Определно можем да се похвалим с едни от най-добрите продукти на българския пазар.

Относно новите продукти, със сигурност ще въведем такива на пазара и ще разширим нашето портфолио, но нека засега това да остане фирмена тайна, свързана със стратегията на компанията.

В момента на територията на страната има 55 бензиностанции Ромпетрол. Планирате ли разширяване на мрежата?

Имаме намерение за разширяване на мрежата, дори съвсем скоро, през ноември, ще бъде открита нова наша бензиностанция в централната част на Пловдив. Нови обекти ще бъдат открити и през следващата 2011 година.
Естествено, предвид продължаващата финансова криза и икономическа нестабилност, всяка една наша инвестиция ще бъде преценявана много внимателно, защото моментът не е подходящ за рискови действия. Като цяло, Ромпетрол България следва своята стратегия и уверено върви напред в развитието си.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *