post

Общият устройствен план на Варна ще бъде приет в сегашния си вариант, което означава, че новото пристанище остава заложено в „Максуда”. Това стана ясно на среща за бъдещето на порта, този път организирана от кмета на града Кирил Йорданов, съобщава Дарик.

За да не се спъва приемането на плана на Варна, в него няма да бъдат включени последните предложения за място за зърнения и контейнерния терминал. След като бъде взето окончателното решение къде да бъдат новите пристанищните мощности, ще се направи актуализация на ОУП.

Ако на този етап не се правят корекции в проекта, до края на годината той най-вероятно ще влезе в сила. Тази оптимистична прогноза направи арх. Георги Митрев, управител на Териториална проектантска организация във Варна, участвала в изготвянето на ОУП. Специалистът уточни, че по сегашния план се работи шест години и не е изключено една бъдеща актуализация да отнеме същото време. „Всяка инвестиционна инициатива за изместването на едно пристанище е свързана с много средства и е напълно нормално съгласуването на проекта да отнеме толкова много време”, обясни той.

Все още не е ясно, къде ще бъде построен новит контейнерен терминал, дълбоководното кейово място и новия зълнен терминал.

Депутатът Павел Димитров съобщи, че след негова среща с министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков, ще бъде сформирана работна група, която да започне подготовката на документацията за обявяване на концесия на пристанищата Варна – запад и Варна – изток. Пак според него има взето правителствено решение зърненият терминал да бъде в челната част на острова.

Общинските съветници обаче се обявиха твърдо против тази идея, тъй  като островът е предвиден за обществено ползване – зелени и атракционни зони и терминал би означавал сериозно замърсяване на намиращите се в близост жилищни зони.

Сред предложенията на архитектите беше лансиран и вариант да се бутне Аспаруховият мост, пише местният в.“Позвънете“. Проблемът с препятствието за големите кораби – Аспарухов мост пък щял лесно да се преодолее със събарянето му. “Този мост функционално и без това вече е рухнал”, аргументира се председателят на Камарата на архитектите във Варна Георги Минчев. Имало много варианти и за надграждането му, обособяването му като трилентов, добави той.

Предложенията на архитектите предизвикаха бурни реакции сред морските специалисти, които обясниха, че реализирането им би струвало милиарди и едва ли ще се намери кой да направи толкова крупна инвестиция. Събарянето на Аспарухов мост изисква строителството на нов, което ще постави града пред и досега съществуващия проблем – липсата на алтернативно трасе.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *