post

До края на месеца ще има предварителен вариант на апликационната форма на АМ “Струма”, съобщи в края на миналата седмица министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Нов момент при “Струма” е, че за ЛОТ-овете 2 и 3, ще бъде заложена процедура на “design built” – “проектирай и строй”, тъй като проекти няма. Компаниите, които ще бъдат избрани за тези два ЛОТ-а, ще трябва и да ги проектират. Това изисква по-сложна процедура на съгласуване с държавата.

По този проект водещи ще бъдат партньорите от Европейската инвестиционна банка, която осигурява кофинансирането и на АМ “Черно море” и АМ “Хемус”. В пакет тези три магистрали струват между 2.5 и 3 млрд. евро. Българската страна поема около 20 %, поне 500 млн. евро.

ЕИБ ще има водеща роля както за концепцията, така и за процедурите за избор на изпълнител и контрол върху изпълнението. Звеното за консултантска помощ “Джаспърс” също работи по апликационната форма. Плевнелиев призна, че българската администрация няма капацитета сама да направи правилната концепция и прозрачен избор на изпълнители.

“Ние вече работим освен с посочените институции и с неправителствените организации – тези, които се занимават с гущерчетата, с птичките.
Вместо в последния момент да бъдат изненадани кой вариант ще мине, те вече знаят”, коментира още той, цитиран от БГНЕС.

Плевнелиев съобщи още, че и трите апликационни форми на “Марица”, СОП-Гара Яна, и отсечката Кърджали-Подкова, също са предварително готови и изпратени в “Джаспърс” за окончателно одобрение.
Четирите форми ще бъдат изпратени в Брюксел до края на юни. От думите на Плевнелиев стана ясно, че няма се прави проверка на отсечката Пловдив-Стара Загора.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *