post

Две от трите главни инфраструктурни програми „Транспорт”, „Регионално развитие” и „Околна среда” има потенциал да бъдат обединени в следващия програмен период. Това съобщи министърът по управление на европейските фондове Томислав Дончев на заседание на Съвета за обществени консултации за бъдещето на кохезионната политика. По думите му от 2014 г. до 2020 г. предстои намаляване на броя на финансираните инструменти и на администрацията по проектите, които се обслужват.

Раздробяване на оперативните програми не е необходимо и това е европейска тенденция, отбеляза министърът, цитиран от “Фокус”. Той заяви, че има страни като Естония, които мислят само за една оперативна програма за следващия програмен период, но не уточни коя е тя. Според него е по-вероятно ОП „Транспорт” да остане самостоятелна.

„Има предложение за самостоятелна оперативна програма „Енергетика”, но аз пък имам поне още пет, между които „Туризъм”, „Информационни технологии”, „Научно-изследователска дейност”. Задължително ще продължи да има Оперативна програма за развитие на селските райони. Не е важно колко оперативни програми имаме, а да имат приоритетна ос и качествено изпълнение”, каза още Дончев.

Той уточни, че към момента не се коментира създаването на отделна програма „Здравеопазване” , но е належащо то да бъде застъпено като приоритетна ос в някои други програми.

“Голямо предизвикателство е това, че в “Стратегия 2020″ не се забелязват нуждите, които България има. Там никъде не се говори за базисната инфраструктура. Категорично съм заявявал, че към целите в Стратегията трябва да бъдат добавени и тези цели. Не можем да говорим за икономическо, социално и териториално сближаване, ако нямаме базисна инфраструктура. Имам увереността, че това съображение ще бъде взето предвид”, допълни министърът.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *