post

IKEA да постигне пазарен дял от 10% в сектора с търговия на дребно. Тази цел си е поставила компанията, която предстои да отвори своя първи магазин в България в средата на месец септември.

Управителя на магазина Тео Муратидис не пожела да предостави конкретни данни относно очакван оборот и брой посетители, но заяви, че компанията залага големи надежди на пазара у нас, пише investor.

По думите му в глобален план в момента веригата ползва над 20 български фирми доставчици на различни продукти. Останалата част от асортимента се произвежда в различни стани – Китай, Индия, Полша и т. н. Всички продукти са по специален дизайн на IKEA. Целта е те да се предлагат на най-ниски цени за съответния пазар и да са достъпни за колкото е възможно повече потребители.

До момента компанията е наела на работа над 200 служители у нас, като до 10 дни ще завърши кампанията по наемане на нови 130 души.

Все още не е уточнена точната дата на откриване, но по думите на управителя той очаква ремонтите на южната дъга на Околовръстния път в района около магазина да са готови до 15 септември.

Магазинът у нас ще бъде с площ от 30 хил. кв. м, от които 25 хил. кв. м ще бъдат търговската част, включително зоната за складиране и самообслужване, където клиентите ще могат сами да вземат мебелите, които преди това са избрали в шоурума. С това софийската IKEA ще бъде с 4 хил. кв. м по-голяма от тази в Атина.

Според представители на компанията цените у нас се очаква да бъдат по-ниски от тези в Гърция.

IKEA започна изграждането на магазина у нас в средата на миналата година. Тогава инвестицията бе обявена с размер от 50 млн. Евро.

У нас веригата се развива от House Market Bulgaria EAD, дъщерно дружество на гръцката компания Fourlis, която притежава франчайз правата за магазините в България, Гърция и Кипър.

Наскоро Fourlis обяви плановете си за 2011 г. за българския пазар и за пазарите в региона, според които възнамерява да инвестира 70 млн. Евро.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *