post

“Обещах строителство на три магистрали, а сега работим по шест”. В момента се строят отсечки по магистралите “Тракия” (София – Бургас) и “Хемус” (София – Варна), а миналата седмица беше поставено началото и на “Марица” (Пловдив – ГКПП Капитан Андреево). Работи се и по изграждането на околовръстното шосе на София, което е с магистрални габарити.

Това каза министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев по време на първата копка на участъка от Оризово до Димитровград на магистрала “Марица”, цитиран от БТА.

През август ще започне строителството на пътя Кърджали – Подкова, през септември – на западната дъга на околовръстния път на София и на магистрала “Струма” от Долна Диканя до Дупница, обясни още той.

Първата копка на участъка от Оризово до Димитровград на магистрала “Марица” е дълго 31.4 км, а срокът за изграждането му е 25 месеца. Изпълнител на обекта е италианската фирма “Кооператива Муратория Чементисти – Чи Ем Чи Ди, Равена”, която спечели търга с цена от 133 млн. лв. Строителният надзор ще се извършва от обединение “Т7/СИНК”, Пловдив. По трасето от Оризово до Димитровград се предвижда да бъдат изградени четири паркинга, десет пътни надлеза, три подлеза и четири моста. Ще бъдат построени и пет селскостопански подлеза за обслужване на “черни” пътища.

започнатият преди месец участък – между Димитровград и Харманли се изпълнява от сдружението “Марица хайлей” – между “Пътностроителна техника”, в която акции има Васил Божков, и австрийската “Порр техновал”. Те спечелиха търга за 34 км участък с цена от малко над 122 млн. лв.

Финансирането на строителството на магистрала “Марица” е от оперативна програма “Транспорт”, като 80% от средствата идват от Кохезионния фонд. Тъй като все още магистралата не е одобрена от Брюксел, първоначално строителството й ще се финансира със средства от държавния бюджет.

Министърът обеща всеки месец проверки на строителите.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *