post

Северната тангента на София, която ще свърже пътя от Калотина и автомагистрала „Люлин” с аутобана „Тракия”, ще бъде готова през 2015 г. Това съобщи председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) инж. Лазар Лазаров, цитиран от в. “Монитор”.

„Вече има изработен идеен проект”, уточни той. „Изграждането ще бъде възложено на принципа на инженеринга. Надявам се до лятото да тръгне процедурата с търговете за отсечката”, добави Лазаров.

Бъдещият четирилентов скоростен път ще бъде с около 7 км по-къс от съществуващата Северна дъга на Софийското околовръстно шосе. От сегашния само десетина километра са с магистрален габарит, а останалите са с обикновено двупосочно пътно платно. То е изкърпено и няма дупки, но има много неравности. По думите на шефа на пътната агенция рехабилитацията на Северната дъга ще тръгне, когато започне и реконструкцията на шосето през Искърското дефиле.

„Проектът за строеж на изцяло нов път, който да замести сегашната Северна дъга, е по-удачен, защото трасето на старото Околовръстно шосе на София трябва да се разширява”, каза още инж. Лазаров. „Там са влезли в сила и регулационните планове и едни отчуждения щяха да оскъпят много инвестицията. Отделно щеше да ни се наложи да строим много локални платна за околните обекти. При бъдещата северна тангента няма да има локали, което направи строежът и 2-3 пъти по-евтин на километър. След изграждането на новия път, който ще поеме трафика от тирове от и за Западна Европа и Близкия изток, сегашната Северна дъга на Околовръстното ще бъде дадена за стопанисване от Столичната община”, прогнозира шефът на АПИ.

Редактор: Ина Папазян

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *