post

Delhaize Group, която държи веригата магазини “Пикадили” ще затвори 146 и ще трансформира 64 магазина с ниски показатели в САЩ и Европа (включително и България), съобщиха от групата. Това се прави с цел развитие и печеливш растеж и е част от глобалната стратегия на Delhaize Group за оптимизиране портфолиото на компанията, се казва в прессъобщението.

В България през 2012 г. ще бъдат затворени 6 магазина Пикадили и Пикадили Експрес. Планът за действие включва следните обекти – пет супермаркета Пикадили (в Русе, Стара Загора, Ямбол, Варна – Пикадили Запад и Пловдив – Пикадили Полиграфия) и един магазин Пикадили Експрес (в Пловдив – Експрес Пешеходен мост). Пикадили Ямбол и Пикадили Експрес Пешеходен мост ще преустановят работа на 13.01.2012 г.

До края на годината ще бъде закрит и форматът TЕМПО. В момента се проучват варианти за бъдещето на единствения хипермаркет под този бранд в България.

Същевременно Delhaize Bulgaria потвърждава, че ще продължи да открива нови магазини, като по този начин компанията ще затвърди позициите си на един от водещите ритейлъри в страната.

“Днешните ни действия ще затвърдят представянето ни на пазара и ще ни позволят да се фокусираме върху стратегията си за успешен и печеливш растеж на нашата компания,” коментира Ерикян Лантинк, Главен оперативен директор на Delhaize Bulgaria. “Тези решения бяха изключително трудни, имайки предвид влиянието, което оказват на нашите служители, клиенти и партньори, но ние вярваме, че действията ни ще ни позволят да предложим на всичките си клиенти още по-добро обслужване, подготвяйки компанията за бъдещ растеж..”

В резултат на тези действия 99 служители от Русе, Стара Загора и Ямбол ще бъдат освободени. На служителите от Пловдив и Варна ще бъде предоставена възмoжност за преместване в други обекти на компанията в съответния град. Всички освободени служители ще бъдат насърчени да кандидатстват за свободни позиции в рамките на Пикадили.

Информацията за оптимизиране на портфолиото е включена в публикуваното днес съобщение за приходите на компанията майка Делез Груп за четвъртото тримесечие и за цялата 2011 г. Цялата информация може да бъде намерена на www.delhaizegroup.com.

В края на 2011 година “Делез груп” финализира сделката за сръбската “Делта макс”, която притежаваше верига от супермаркети в Сърбия, Хърватия, Босна и Херцеговина и България, където сръбската компания оперираше под марката “Пикадили”. Белгийците платиха по сделката 900 милиона евро и поеха дългове за още 300 милиона.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *