post

Промишлените производства трябва да се концентрират в източната част на града – 4-и, 7-и, 11-и км на бул. „Цариградско шосе”. Това предвижда Планът за интегрирано градско развитие и възстановяване на София, който трябва да бъде гласуван днес от местния парламент.

След одобрението му ще бъде внесен в регионалното министерство. Планът е нужен, за да може да се определят зоните за развитие на града – икономически, социални и обществени и да се кандидатства за европари през 2014-2020 г. Конкретните проекти за кандидатстване ще се правят тепърва.

На 4-и км е планирано изграждането на София тех парк. В района обаче трябва да се развият проекти, но не само общински, а и частни, както и с публично-частно партньорство. „Никой няма илюзии, че ще се финансират с европари частни проекти”, каза Диков.

Планът предвижда и подобряване условията за живеещите е североизточната част на града – кварталите „Хаджи Димитър”, „Сухата река”, „Васил Левски”, „Левски В”, „Левски Г”, „Христо Ботев”. Предлага се подновяване на инфраструктурата – да се ремонтират улици, да се смени окабеляването и т.н. Според проучване, направено от екипа, изготвил плана за развитие на София, сред 400 столичани, те подкрепят инвестициите в тези квартали.

Част от тях са и с най-неблагоприятни климатични условия в столицата. В „Обеля”, „Модерно предградие”, Захарна фабрика”, Банишора”, „Хаджи Димитър, „Сухата река”, „Васил Левски”, „Враждебна” и около аерогарата през зимата температурите са с 3.6 градуса по-ниски от средната за града. През лятото тенденцията е обратната. Термометрите сочат с 3.8 градуса повече.

„След 2014 г. целият център на София ще бъде преобразен. Ще има съвсем ново озеленяване, настилки, афишни колони, стълбове за осветление и истински зони за паркиране, а не като сегашните – очертани с боя”, обясни главният архитект на столицата Петър Диков, цитиран от Монитор.

Доизграждане на Източната и напълно нова Западна тангента на София също е включено в плана за интегрирано градско развитие на София. Източната е от “Искърско шосе” до Северната скоростна тангента, а западната – от бул. „Сливница” до „Ломско шосе”. С разширяването им се очаква повече шофьори да избират тези трасета, а не да влизат в центъра на София с колите си.

Планирано е и бул. „Тодор Каблешков” да бъде разширен, както и да бъде изграден третият метродиаметър от „Овча купел” до бул. „Ботевградско шосе”. То ще се прави с пари от „Регионално развитие”, а не от програма „Транспорт”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *