post

Обмисля се вариант цялото движение по “Батенберг” да бъде преместено под земята. Идеята е да се създаде подземна улица, по която автомобилите да се промушват под жълтите павета. Това засега е само един от вариантите за прекрояване на центъра на столицата, разказа пред в-к “Стандарт” главният архитект на София Петър Диков.

Въпреки, че идеята за него е “провокация”, той признава, че ако журито я хареса, тя може да бъде осъществена. “Ако повдигнат улицата, всяко паве ще бъде съхранено, за да се пренареди отново”, обясни Диков.

Предстои промяна и на пл. “Славейков”, за който вече 12 г. има проект от арx. Станислав Константинов. По думите на главния архитект идеята е “Славейков” да се превърне в артпространство, което обаче не се ограничава само на площада, а навлиза и в съседните безистени – като лабиринт.

“Там може да бъдат изградени художествени галерии, специализирани магазини за различни арт пособия и произведения на изкуството. “Естествено първо ще попитаме собствениците им, защото все пак там става дума за частни сгради и терени”, разказва Петър Диков. Остава въпросът с движението на трамвая, но според архитекта, той не е толкова голяма пречка, защото и в други европейски столици има движение на трамваи през центъра.

Идеите за търговската ул. “Витошка” са тя категорично да остане пешеходна зона, от която да бъдат премахнати дори велоалеите. “Колелета пак може да минават, но няма да има очертани зони за тях, защото това означава, че даваме предимство на велосипедистите”, разказва архитектът. Планира се “Витошка” да бъде “градската дневна” – мястото, където човек да поседне с приятели на кафе и сладки приказки, без никой да му пречи.

Най-голямата амбиция на общината обаче е префасонирането на Перловската река. Тя може да обедини 6 градски градини, като най-големите от тях са Борисовата и Южният парк. Идеите за промяна са няколко – от повдигане на сегашния канал и превръщането му в река, до варианта водната част да бъде покрита и софиянци да се разхождат върху нея.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *