post

Това бе единственият кандидат в процедурата и в него влизат с 95 на сто автобусната компания на Миролюб Столарски “Карат-С”, която в столицата държи на концесия няколко автолинии от градския транспорт, а останалият дял от жп концесията е на “Биад-С” на председателя на Българската камара на строителите Светослав Глосов.

Обединението се ангажира да инвестира за периода на управлението на гарата 11,2 млн. лв. без ДДС, като през първите четири години трябва да вложи близо 9,85 млн. лв., съобщи в. “Марица”.

Концесионерът ще е длъжен да реставрира самата сграда на жп гарата, която е паметник на културата, запазвайки облика й. Ще трябва също така да благоустрои комплекса и да въведе нови технологии и услуги за пътуващите от и до Пловдив. Ангажимент на дружеството ще е да охранява и чисти зданието и да предоставя информация на пътуващите.

Гаровият комплекс ще придобие облика на многофункционален център за услуги с преустройване на съществуващото комуникационно съоръжение в комплексен транспортен възел, осигуряващ различни по вид транспортни услуги.

Старата сграда на гарата ще бде реставрирана и санирана. До нея ще бъде изгграден малък четириетажен хотел. Фасадата му ще бъде в абсолютно същия стил като гарата, за да не се разваля целият гаров комплекс. Ще има и  паркинг с достатъчно места за пътниците.

Концесионерите предвиждат основен ремонт на чакалнята, като се запази безвъзмездно ползване на службите, които в момента работят – охраната, помещението, които ползват НКЖ. Останалите обекти, които ще се изграждат, ще бъдат под наем.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *