post

Организирала съм експертна група и заедно с колегите от АПИ обмисляме възможност на паркинга около Кабиле да се направи тържище. Това заяви министърът на регионалното развитие Десислава Терзиева при участието си в студиото на „По света и у нас“ на БНТ.

Министър Терзиева представи тази идея като възможно решение на проблема на производителите на плодове и зеленчуци. Наскоро някои от тях изразиха опасенията си, че ще фалират, тъй като преди трасето между Бургас и София минаваше покрай тях и много хора купуваха продукция, а сега когато магистрала Тракия е далече от населените места, никой не купува. Министърът изтъкна, че по закон на магистралите не могат да се поставят такива временни обекти, но в случая паркингът излиза на третокласен път и това е възможно. „Ще се опитаме да разрешим този проблем за хората, за да могат да се изхранват“, заяви министърът на регионалното развитие.

Попитана на какъв етап е строителството на двата участъка, които ще осигурят спокойното пътуване от София до гръцката граница, министър Терзиева изтъкна, че в момента се работи по 15–километровата отческа Сандански-Кулата. „През пролетта на 2014г. се надяваме да я открием“, добави тя. По отношение на Лот 3 министърът отбеляза, че той е включен в индикативната програма за следващия програмен период по ОП „Транспорт“ и в момента се подготвят проучванията.

„Във всички случаи АМ Хемус ще се строи“, категорична беше министър Терзиева. Тя подчерта, че правителството ще се бори тази магистрала също да бъде включена в индикативните проекти. „В случай че не стигнат средствата, има и други източници за финансиране“, добави министърът. Тя уточни, че в момента се работи по споразумението за партньорство с Брюксел. „Като държава-член на ЕС трябва да начертаем ясно приоритетите си, да имаме стратегически документи и да защитим парите, които искаме“, изтъкна г-жа Терзиева.

По отношение на рехабилитацията на пътища, министърът отбеляза, че в момента се работи по около 1000 км. „До края на годината започваме още 140 км. Важно е да качим тировете по автомагистралите, за да освободим пътищата от тежкотоварните превози. Идеята е да направим програма – годишно от 70 до 100 млн.лв., за да може спешно да започнем да рехабилитираме тези пътища, включително четвъртокласните“, заяви министър Терзиева. Според нея положението по тези пътища е отчайващо и ако продължи само кърпенето на дупки, няма да имаме вътрешни пътища, които са много необходими за населението.

Министър Терзиева коментира функциите на министерството, което оглавява и министерството, ръководено от министър Иван Данов. Тя обясни, че в МРР ще останат всички проекти, свързани с ОП „Регионално развитие“ и всички пътни проекти по ОП „Транспорт“. Министърът на инвестиционното проектиране ще се занимава с общото устройствено планиране, с кадастъра и със строителните норми. „Функциите на двете министерства са ясно определени и спокойно може да работим в синхрон“, подчерта министър Терзиева.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *