post

Тунелът на АМ „Струма” е възможен, той е предизвикателство за хора, които не разбират от тунелно строителство. Това заяви инж. арх. Валентин Трашлиев по време на пресконференция на тема „Възможностите на българските фирми в тунелното строителство и тунелното проектиране и становище относно изграждането на тунелите на магистрала „Струма”, цитиран от news.bg.

Според него 15 км тунел може да се изгради за 50-60 месеца при една добра организация, а цената ще е около 350 милиона евро.

Тунелът е сложно съоръжение, но в ръцете на специалисти не е толкова сложно, смята той. Стотици тунели са изградени по света. За пример той посочи Китай, където се планира строителството на тунел, дълъг 220 км. Тенденциите в пътното строителство са трафикът да минава под земята. Подобен тунел има в Германия, който е изграден за 200 милиона евро.

В България има голяма гилдия, която разбира от тунели, затова строителството няма да е проблем, смята Трашлиев.

Инженер Георги Станилов сподели как през 1980-те е участвал в строителството на малкото кресненско „тунелче”, както той се изрази. Според него обаче е важно да се знае, че река Струма е изключително буйна и рязко вдига нивото си. Скалата в района е вулканична и няма водопопиване. По думите му скъпо и опасно е изграждането на мостове в района. Освен това районът е сеизмичен и затова тунелът е най-безопасният вариант.

Експертите са категорични, че в последните 10 години тунелният ни бранш е натрупал сериозен опит и кураж, за да поеме тунела в кресненския регион. В кресненския пролом не може да се строи магистрала, без да се наруши екологията според еколозите. Доброто решение е тунелния вариант за АМ „Струма”, по думите на Андрей Ковачев, съпредседател на ПП „Зелените”. „За мен е безумие да се предлага нещо друго”, убеден е той.

Част от пътната гилдия е на другото мнение, каза се в пресконференцията експертът по национална сигурност Румен Миланов. Той призова след изборите да се проведе експертна дискусия за плюсовете и минусите за вариантите за

Камарата на строителите в България и Българската браншова камара “Пътища”, както и други браншови организации наскоро обявиха, че са твърдо против построяването на 15-километров тунел под Кресненското дефиле. От бранша са на мнение, че изграждането на Лот 3,2 на автомагистрала „Струма” в участъка Крупник – Кресна няма икономическа полза за страната ни, не е обмислено добре и дори не е изпълнимо.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *