post

Строителството на тунела при Кресненското дефиле може да започне до средата на 2016 г., заяви транспортният министър Николина Ангелкова. Тя заяви, че проектът за тунела, дълъг над 15,5 километра, е включен в бъдещата оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“.

„Предложили сме довършването на Лот 3 на автомагистрала „Струма” в 64-километровата отсечка с тунела. В момента текат тръжни процедури за избор на изпълнител и през пролетта на следващата година може да тръгне строителството, обясни Ангелкова, цитирана от агенция „Фокус“. Тя припомни, че се работи и по подготовка на алтернативен вариант, който няма да спре работата по проекта за тунела. Очаква се техническото задание да бъде завършено в края на тази година.

Предложили сме на ЕК когато се прави оценка за въздействие на околната среда по време на строителството на тунела в началото на следващата година, да се оцени и алтернативният вариант, по който в момента се работи. Така ще може ако има възможност, да спестим средства и да избегнем строителството на тунела. Това може да доведе до спестяване между 270 и 350 милиона евро”, поясни Николина Ангелкова. Тя подчерта, че не се спира работата по тунела.

Автомагистрала „Хемус” също е изключително важна и сме я включили в новата програма, обясни още тя. За първата част от магистралата – между Ябланица и Плевен техническият проект вече е готов. В момента текат процедури за избор на изпълнител за строителството. „Строежът може да започне през пролетта на следващата година. Предложили сме цялата автомагистрала „Хемус” в новата ОП, но в частта от Велико Търново до Шумен ще се финансира със заем на Европейската инвестиционна банка.

В частта „Железопътна инфраструктура” сме предложили довършването на направлението сръбско-турска граница и по-специално ЖП отсечките Елин Пелин-Ихтиман и Ихтиман-Септември, обясни Ангелкова. Финансиране ще се търси и за втората фаза на жп линията Пловдив-Бургас с обща индикативна стойност 1,3 милиарда евро”, обясни министърът. Започнали сме и подготовка на дългосрочна стратегия за съживяването и развитието на БДЖ”, каза още министър Николина Ангелкова.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *