В началото на април трябва да бъде завършена линията на метрото до аерогарата, а в края на април – линията в “Младост”. Това коментира кметът на Столичната община Йорданка Фандъкова пред журналисти, след представяне на напредъка по участъка на метрото до Терминал 2 на летище “София”.

Метрото е не само удобен градски транспорт, но и промяна на цялата среда в определения район и квартал, каза Фандъкова. Тя изрази очакване в екип с министъра на транспорта Ивайло Московски и изпълнителния директор на “Метрополитен” Стоян Братоев да започнат третата линия на метрото, а през 2016 г. да бъде завършен участъкът до ул. “Сребърна”, предаде Дарик.

Този участък на метрото е свидетелство за това как можем да спасим пари, които бяха почти загубени за България – 95 млн. лева, каза заместник-председателят на Европейската комисия и комисар за бюджета и човешките ресурси Кристалина Георгиева. Тя посочи някои от предимствата на метрото – прави града по-привлекателен, въздуха – по-чист, дава възможност на бизнеса да се развива и вдига стойността на жилищата в близост. Самото му строителство помага за конкурентоспособността на българските фирми, в началото е имало само две, способни да кандидатстват, а сега са десетина, отбеляза еврокомисарят. Тя коментира, че една от българските фирми вече е европейски лидер в строителството на тунели.

Министърът на транспорта Ивайло Московски каза, че по оперативна програма “Транспорт” в периода 2014 -2020 г. са предвидени 700 млн. лева, които ще се усвояват от “Метрополитен”. Надявам се в най-скоро време да бъде одобрена програмата в Брюксел, ако това се случи до февруари-март, веднага може да започне третият метродиаметър, участъкът по “Черни връх”, както и другите готови проекти по програмата, добави той. Запитан за готовите проекти, очакващи финансиране, министърът посочи железопътните участъци Пловдив-Оризово, Видин – Медковец и жп възел Бургас, както и пътни подучастъци от Кресненското дефиле.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *