post

14 са кандидатите за строителството на централната част от третия метролъч в София – от кв. “Красно село” до Театър зад канала, съобщиха от “Метрополитен”.

Само една от фирмите – турската Guelermak, е кандидатствала самостоятелно, останалите са в обединения от по 2 до 8 фирми. Сред кандидатите има обединения с италианско, испанско, чешко и китайско участие. Има и български фирми.

Подготовката за строителството на третия метролъч ще започне от лятото на тази година, а реално работата трябва да започне от есента, каза за OFFNews шефът на “Метрополитен” инж. Стоян Братоев. До лятото комисията по избор на изпълнител трябва да е готова, макар всяка оферта да съдържа хиляди страници, уточни той.

За този участък от третата линия на метрото е осигурено европейско финансиране. Строителството ще е като при втория метродиаметър – с т. нар къртица, изцяло под земята.

То ще започне от бившият гараж “Земляне” в кв. “Красно село”, където ще има метростанция. Машината ще се движи само под земята, а затваряния на улици ще има само заради изграждането на метростанциите. Общата дължина на линията ще е 7 км със 7 метростанции.

От кв. “Красно село” метрото ще върви към бул. “България” и бул “Гешов”, после към НДК, през бул. “Петриарх Евтимий” към Софийския университет и Театър зад канала.

По план строителството трябва да приключи до края на 2018 г. Това е най-трудният участък досега, обясни инж. Братоев. За третия метролъч “Метрополитен” е направил поръчка за нови 20 метровлака.

Стоян Братоев напомни, че за продължението на третата линия до кв. “Овча купел” до кв. “Левски” все още не е осигурено финансиране и за тяхното изграждане ще се мисли, когато бъдат осигурени средства.

До лятото на тази година трябва да бъдат пуснати метровлакове по продължените линии на първи метродиаметър – от бул. “Царгирадско шосе”, през кв. “Дружба” до Летище София, и от “Младост 1” до Бизнес парка в “Младост 4”.

За евентуално продължение на тази линия се мисли в посока планината Витоша – от Бизнес парка до кабинковия лифт в кв. “Симеоново”, с междинна спирка на Околовръстното шосе. Това е възможно, ако се намери финансиране, напомни шефът на “Метрополитен”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *