post

Парите по оперативната програма “Транспорт” до 2020 г. са повече от недостатъчни, заяви министърът на транспорта Ивайло Московски. Изпълнението на част от проектите ще се допълва с пари от бюджета, заеми и частни инвестиции.

Приоритетите в транспортната програма до 2020 г. са завършването на автомагистрала “Струма” и някои жп направления, посочи министър Московски, цитиран от БНР.

По железопътната инфраструктура продължаваме от Пловдив и Септември по направлението София и сръбска граница. По пътните проекти основен приоритет е, разбира се, завършването на магистрала “Струма” и дефилето и, ако успеем да реализираме икономии от търговете, средствата ще бъдат пренасочени към “Хемус”, която ще започне с бюджетни пари сега да се изгражда, и тунелът под Шипка, подчерта министърът.

Проектната готовност изпреварва финансовата обезпеченост, поради което изпълнението на някои от проектите е проблем. Но недостигът на средства по оперативната програма ще се компенсира от публично-частното партньорство, посочи Московски. Това ще означава платена пътна мрежа за тежкотоварните автомобили.

Министърът съобщи още, че очакваната стабилизационна програма за БДЖ, ще бъде представена през следващата седмица и внесена в транспортната комисия на парламента. Ивайло Московски коментира и дейността на интернет платформата за споделено пътуване, като заяви, че услугата е абсолютно незаконна.

По-скоро, последните дни ме информират, че самите таксиметрови компании започват да обследват варианта да ползват тази платформа. Така, че някакъв такъв хибриден вариант ми се струва, че е по-работещ за България. Иначе, липсата за носене на каквато и да е отговорност от тази услуга, е сериозна тема и тя трябва да бъде законодателно регламентирана, каза транспортният министър Ивайло Московски на конференция, посветена на инфраструктурата и инвестициите в транспорта.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *