post

Собственикът на City Center Sofia  – Revetas Capital, започва мащабна програма за преустройство на търговския център. Тя включва цялостно обновяване на площите в първия софийски мол и въвеждане на нова концепция с цел привличане на нови марки, увеличаване на посещаемостта и засилване на пазарните му позиции. Това стана ясно на пресконференция, на която компанията представи плановете си за най-старият мол в София.

Реконструкцията ще протече на няколко етапа, като цялостното обновление се очаква да бъде факт в края на 2015, началото на 2016 г. Освен промяна в интериора и екстериора името на търговският център също ще бъде сменено – Park Center – платформа, която обединява 14 търговски центъра под управлението на Revetas Capital в Централна и Източна Европа.

Вече са в ход обновяване на общите части на мола и освежаване на фасадата. Сред преустройствата ще е преместване на ескалаторите, за да се улесни достъпът до по-слабо посещавани зони в мола и да се засили трафикът в тях. На следващ етап в ще бъде обособена и открита развлекателна зона.

Ключова част от новата концепция на CCS е промяната на микса от наематели, като той ще бъде обогатен с нови търговски марки и заведения. Планират се и два  магазина, които ще бъдат на по два етажа. Консултант по проекта е консултантската компания Forton, които са и стратегически партньор на Cushman&Wakefield.

„Приехме да участваме в репозиционирането на CCS, защото вярваме в потенциала му. Това е търговският център с най-добра локация в София – в централен район, лесно достъпен с метро, от пешеходци и с автомобил и едновременно с това в близост до голяма паркова зона“, коментира Росен Генев, мениджър „Търговски площи“ във Forton.

По думите му новият микс от наематели на CCS ще бъде изцяло съобразен с предимствата на местоположението и с търсеното ново пазарно позициониране. Търговският центърът се намира в непосредствена близост до жилищни зони, обитавани от хора с висока за София покупателна способност. Друга ключова група посетители са работещите в района – служители и мениджъри от близко разположените офиси. Това са хора на възраст между 25 и 45 години, които в ежедневието си се нуждаят от място, съчетаващо различни услуги, заведения и магазини. Проучванията показват, че над половината посетители в CCS печелят повече от 750 евро месечно и годишно харчат по над 1000 евро в търговския център – двойно над средните нива в повечето софийски молове.

Новата концепция на CCS предвижда той да се позиционира в нишата на ежедневното пазаруване, срещи и забавления. Това ще го отличи от основните му конкуренти, разчитащи основно на силен трафик от посетители през уикенда. Миксът от търговци ще бъде ориентиран към български и международни марки за мода, обувки и спортни стоки в средния към висок ценови клас. За нуждите на ключовите наематели на партера и първия етаж от мола ще бъдат обособени по-големи магазини на две нива с вътрешни ескалатори.

Размествания и обединения на площи ще има и на останалите етажи. На последния ще бъдат разположени голям детски център и ресторант с външна тераса, като вече се водят разговори с оператори и за двата типа обекти. Ниво по-долу се предвижда запазване на киното, което миналата година отвори под марката CineGrand след инвестиция от 700 000 евро. В съседство до него зоната за хранене ще бъде разширена и обогатена с нови предложения, като от нея също се предвижда достъп до външните тераси на мола.

Добре работещите обекти ще бъдат запазени, а някои от тях ще бъдат предложени и по-добри локации в рамките на търговския център.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *