post

България и Румъния трябва да постигнат договорености за изграждане на пет нови моста над река Дунав. Това заяви икономистът проф. Андрей Захариев. По думите му трябва да се работи за постигане на консенсус, намиране на инвеститори и проектанти, тъй като двата моста, които съществуват в момента не са достатъчни.

„Редица икономисти заставаме зад идеята, че между България и Румъния, освен двете нови мостови съоръжения, които интегрират т.нар. интер-модални транспортни връзки, а именно при Русе и Видин, обединяващи автомобилния и жп транспорт, ние имаме спешна нужда от инвестиции, проектиране и консенсус между България и Румъния за минимум пет нови моста. Те трябва да бъдат от един олекотен и по-евтин тип. Подобен мост беше изграден в съседна Сърбия и неговата стойност е само 50 млн. евро. Това е 1/5 от цената на съоръжението при Видин – Калафат”, обясни още проф. Захариев, цитиран от Фокус.

Според него мостовете трябва да бъдат разположени при Никопол, Оряхово, Свищов, Тутракан и Силистра. „Бъдещето ще покаже дали ще се постигне обществен консенсус, но това би било ключово за бизнеса в Северна България”, каза още професорът.

Според него, от началото на 2015 година Северна България е с особен фокус за развитието и изграждането на автомагистрали и магистрални трасета, включително и изграждането на връзки между основните балкански столици.

„Ние имаме сериозни очаквания за изграждането на тунел под връх Шипка, както и на трасе на автомагистрала „Черно море” между двете конкуриращи се вече морски столици – Бургас и Варна. С тях ще бъде окончателно затворен т.нар. национален магистрален пръстен, базиран в голямата си част върху изградената автомагистрала „Тракия” на юг и автомагистрала „Хемус” на север”, обясни още проф. Захариев.

По думите му, това са основните очаквания за бързи инвестиции. Той добави, че това пряко засяга региона на Велико Търново, е провелата се премиерска среща през месец април за изграждането на т.нар. интербалканска магистрална връзка – Букурещ -София-Белград. Според него, тя ще използва капацитетът на „Дунав мост 1” при Русе – Гюргево, както и отсечка от трасето на магистралата, която предстои да бъде изградена от Велико Търново до Русе.

„Тя се явява като част от европейския коридор номер 9, който свързва пристанищата на Балтийско море с Егейско море и Близкия изток”, каза още професорът.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *