Очаква се успешен летен сезон

За да бъдем конкуренти на международния пазар, трябва да започнем отсега да рекламираме сезон Лято`2016, заедно с възможностите за зимен туризъм. ОКоло това се обединиха участниците в Националният съвет по туризъм, който обсъди програмата за реклама на страната за 2016 г. „През последните месеци проведох редица срещи с големи туроператори от Франция, Германия, Великобритания, Италия и др. и всички са категорични, че трябва още от месец септември да рекламираме възможностите за летен туризъм, защото туристите от целевите ни пазари планират почивките си с 6 до 12 месеца по-рано“, каза Николина Ангелкова. Традиционните туристически продукти, които страната предлага са ваканция на море и ски туризъм, но според маркетингови проучвания на основните генериращи пазари, България е атрактивна дестинация и със специализирани видове туризъм. По тази причина министерството ще продължи да акцентира върху потенциала за развитие на културно-историческия туризъм в страната, защото това може да ни направи разпознаваеми пред света.

„Специално внимание в програмата обръщаме на българския турист. Това е подход, който наложихме през тази година и който ще надградим през 2016 г.“, съобщи Николина Ангелкова. По думите й много време българските туристи са били оставени извън фокуса на внимание, а те са сред най-важните клиенти на туристическия ни сектор. На второ място сред целевите пазари в програмата са поставени съседните ни страни, а на трето – останалата част от Европа. „Разбира се, продължаваме работа и привличане на туристи от далечните перспективни за България пазари, като отчитаме факта, че това е дългосрочна стратегия за развитие на туризма, чиито ефект ще бъде усетен в следващите пет години“, поясни министърът.

„Дигиталният маркетинг е сред основните ни маркетингови подходи в новата програма за национална реклама“, подчерта министър Ангелкова. Сред основните дейности заложени в нея са съвместен е-marketing с чуждестранни туроператори на целеви пазари, където се наблюдава нарастване на онлайн записванията; разработване на проект за електронен маркетинг на дестинация България; налагане на единна визия за онлайн присъствие и др. Друг важен момент в Националната програмата за реклама за 2016 г. е т.нар. лично отношение – известни личности да рекламират страната ни пред своите сънародници.

Основна дейност остава активното представяне на България на водещи международни туристически изложения, форуми и други събития, със щандове с единна нова визия, както и организиране на съпътстващи мероприятия. През следващата година, в зависимост от наличния бюджет, се планира страната ни да се представи на над 40 международни туристически изложения. Ще се работи и за организирането на тематични изложения на открито в държави, които са сред целевите ни пазари и/или са сериозни генериращи пазари. Стратегическото партньорство с големи международни туроператори, както и с нискотарифни авиокомпании са сред заложените дейности. Значение се обръща и на редица други маркетингови и ПР активности като журналистически и експедиентски турове и др.

В рамките на заседанието бяха представени и очакванията за Лято‘2015. Данните показват, че се наблюдава ръст в продажбите през последните дни. Общо за сезона се очаква да бъде регистриран спад на руски туристи от около 20%, като същевременно не се оправдават прогнозите за по-малко посетители от Украйна и на този етап се очаква регистриране на ръст от около 5% от този пазар. Оптимистични са и прогнозите от Германия (+5%); Великобритания (запазване на нивата от предходния летен сезон или лек ръст от 2-3%); Турция (+10%); Австрия (+10 – 15%); Израел (+ 10%); Франция (+5%); Скандинавски държави (около 2-3% ръст); Гърция (+5%), Румъния (+3%) и др. Значителен ръст се от около 40% се очаква от Молдова, който може да достигне до 30 хил. туристи повече за летния сезон.

В рамките на Националния съвет по туризъм бяха представени и резултатите от изминалия зимен сезон. Данните показват, че 1,180 млн. чуждестранни туристи са посетили България през периода декември 2014 – март 2015 г., което е над 8% ръст в сравнение с посетилите  през сезон Зима 2014/2015. Според бизнеса, страната ни предлага чудесни условия за ски туризъм от декември до началото април, но заетостта през месец март е слаба заради недостатъчно информираност на туристите. „Ще рекламираме страната като ски дестинация с активен четиримесечен сезон, но ще разчитаме на обратна връзка и активно съдействие от страна на бизнеса и общинските власти”, каза министър Ангелкова. По думите й зимните ни курорти могат да се превърнат и в целогодишна дестинация за международен и вътрешен туризъм чрез диферсифициране на предлагания продукт и комбинирането на различните видове специализиран туризъм – планински, излетен, приключенски, еко и др.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *