post

Довършването на АМ „Хемус“ е приоритет на правителството. Това заяви в сутрешния блок на Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова. Построени са 170 км от аутобана между София и Варна, а за дострояване остават 250 км с индикативна стойност около 1.9 млрд.лв. с ДДС. В момента се провежда тръжна процедура и до няколко месеца ще бъде избран изпълнител за строителството на двата участъка от 60 км между Ябланица и кръстовището за Ловеч. Строителството може да започне още догодина, като продължи две години, ако няма обжалване на процедурите и проблеми с отчуждаването на земите. Министърът обясни, че строителството ще е сложно, защото в протежение на 60 км ще има четири тунела с различна дължина и пътни възли с различна сложност.

Активно се работи и по АМ “Струма”, увери Павлова. По думите й до края на месец октомври ще е готов и Лот 2 между Дупница и Благоевград. За строителство остава Лот 3, който преминава през Кресненското дефиле. „Отказахме се от строителството на двата огромни тунела , защото не са подходящи и това сочат всички проучвания. В момента търсим най-доброто проектантско решение за преминаване, което включва серия от по-малки тунели, полутунели, виадукти, сложни съоръжения. До 2017г ще имаме избран изпълнител за строителство в Кресненското дефиле“, обясни  министър Павлова. За участъците преди Кресненското дефиле – между Благоевград и Крупник, както и между Кресна и Сандански в момента има избрани изпълнители и до края на месец август ще се подпишат договорите за строителство.  „До 2023г. магистралата трябва да е готова, защото това е крайният срок за европейско финансиране. Ако нямаме проблеми с отчужденията и проектирането е напълно възможно в следващите 5 години  да имаме изцяло завършена магистрала София- Кулата“, изрази увереност министър Павлова.

Министър Лиляна Павлова още веднъж увери, че няма да има Тол-такси за леки автомобили. „Това, което предвиждаме е Тол -такси да заплащат превозните средства над 3,5 тона за изминато разстояние, а леките коли ще продължат да заплащат, но  електронна винетка“, заяви министър Павлова. По думите й обаче цените на винетките ще бъдат увеличени. “В момента се правят анализи за цената на винетните такси от страна на Световната банка, чиято стратегия показва, че значително трябва да се увеличат инвестициите в пътища, което респективно върви в бъдеще с повишение на пътните такси. Пет години цената не е пипана. С приходите, които генерираме едва покриваме разходите за текущ ремонт и зимно поддържане. Увеличаване на приходите значи по-голяма възможност за рефинансиране на средствата в изграждането и ремонта на пътища“, коментира тя.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *