post

В началото на 2014 г. стартира разработването на техническа спецификация за интелигентни транспортни системи за България. На база оценка на нуждите ще се даде насока за подобряване на реакцията при инциденти на пътя, като ще се постигне бързо идентифициране, информиране на потребителите и пренасочване на трафика. Това каза инж. Асен Антов, изпълнителният директор на Национална компания „Стратегически инфраструктурни проекти“ пред участниците в Срещата на министрите на върха по пътна инфраструктура.

Предстои създаването на национален план за действие, който да дефинира общата архитектура на системите в страната, тъй като те са все по-нужни, каза още той. Според него трябва да се осигури такава съвместимост, която да гарантира свързаността им с транзитните системи.

Асен Антов заяви, че на предстоящия за изграждане Лот 3 на АМ „Струма“ е предвидено освен метеорологични станции и обзорни камери да бъде реализиран и контролен център, който да поеме управлението на трафика. Предстои подписване на договор с изпълнителя на Лот 3.3 от магистралата, в напреднала фаза е процедурата за избор на строител на Лот 3.1, а тръжната процедура за определяне на изпълнителя на Лот 3.2 предстои да стартира, съобщи той. Директорът на НКСИП коментира, че участъкът, който преминава през Кресненското дефиле в продължение на много време е бил предвиден за реализация като дълъг тунел, в момента се разглежда алтернативен вариант, предстои да се избере вариант.

Антов поясни, че инсталирането на интелигентната система е допустима и ще бъде финансирана със средства от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“.

Той информира, че контролен център за управление на трафика е предвидено да бъде изграден и в източния край на оставащия за изграждане 250-км участък от АМ „Хемус“, което е предвидено да се реализира на отделни етапи.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *