post

Заобикалящата среда, допълнителните услуги, близостта до магазини, места за забаления, удобния достъп и не на последно място реномето на инвеститора. Това са основните показатели, за да бъде един ваканционен проект успешен и продаваем. Пазарът по Южното Черноморе, в частност Созопол и Поморие се движи изключително от рускоговорящите клиенти – основно от Русия и Украйна. Интерес има и от българи, като той е продиктуван от нестабилността в банковата система. Това коментира Антоанета Тодорова, търговски директор в компанията GreenLife на пресконференция за пазара на ваканционни имоти.

По думите й в сегмента се наблюдава т.нар “ножица” – има интерес към ниския и високия ценови клас. От компанията залагат на реализацията на проекти, които да са насочени както към търсещите ваканционни имоти – проекта им в Созопол, така и към тези, които биха инвестирали в градски тип жилище – проект, който се реализира в Поморие.

„Първите шест месеца на годината бяха изключително трудни за пазара, а прогнозите – силно песимистични. Като всяка криза обаче и тази имаше своите позитивни страни. На пазара активни останаха онези купувачи, които проявяват сериозни намерения за инвестиция в български ваканционен имот. Около 15% от огледите приключваха със сделка при 10% в предходните години”, каза Тодорова. По думите й, почти всички продажби, започнати преди началото на кризата в Русия, са финализирани. Повечето клиенти, които са изпитали финансови затруднения са поискали предоговаряне на срока, а не на цената.

От компанията планират скоро да започнат реалзиацията на свой проект и в София, в Младост 1. “Пазарът в София расте бързо, към района има много запитвания, изключителен интерес, а сделки се сключват още “на зелено”, коментира Тодорова. Според нея на голям интерес се радват още Варна и Бургас, към които има основно запитвания от руски купувачи с цел целогодишно обитание.

Прогнозата ни е, че пазарът ще бъде успешен за проекти, които дават добавена стойност, които предлагат допълнителни услуги и които се реализират от доказани инвеститори, смятат от компанията.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *