Активността на пазара на търговски площи през 2016 г. ще дойде основно от преструктурирането на слабо представящи се или неработещи търговски центрове, прогнозират от Forton/Cushman & Wakefield. В София се очаква City Center Sofia да представи изцяло обновена концепция със съдействието на Forton/Cushman&Wakefield като екслузивен лизинг агент. В Пловдив се работи по ново пазарно позициониране на Galeria Plovdiv, както и по отварянето на Markovo Tepe Mall след смяната на собствеността и размразяването на проекта.
Извън тези инвестиции все по-видим е и стремежът на търговци и инвеститори да изпозват синергията между различни видове площи – търговски, жилищни, офисни, хотелски… Като резултат от това на пазара вече са мултифункционални проекти като San Stefano Plaza в центъра на София и очакванията са през 2016 г. интересът на наемателите към този тип схеми да расте. Атрактивни за тях са и търговските части на големи офисни сгради и комплекси, които предполагат сериозен трафик от хора и развитие на различни магазини и услуги.
Успоредно с това продължава разрастването на ритейл бизнеса към регионалните градски центрове. Международни модни марки, като H&M вече присъстват в областните градове. Активно растат и вериги за обувки, детски и спортни стоки, дрогерии и др. Търсенето на площи насърчава инвеститорите и в областните градове се завръщат и малките търговски центрове, като S Mall в Сливен и Katina Center в Добрич.