Преструктуриране ще движи пазарът на търговски площи през 2016 г.

Активността на пазара на търговски площи през 2016 г. ще дойде основно от преструктурирането на слабо представящи се или неработещи търговски центрове, прогнозират от Forton/Cushman & Wakefield. В София се очаква City Center Sofia да представи изцяло обновена концепция със съдействието на Forton/Cushman&Wakefield като екслузивен лизинг агент. В Пловдив се работи по ново пазарно позициониране на Galeria Plovdiv, както и по отварянето на Markovo Tepe Mall след смяната на собствеността и размразяването на проекта.

Извън тези инвестиции все по-видим е и стремежът на търговци и инвеститори да изпозват синергията между различни видове площи – търговски, жилищни, офисни, хотелски… Като резултат от това на пазара вече са мултифункционални проекти като San Stefano Plaza в центъра на София и очакванията са през 2016 г. интересът на наемателите към този тип схеми да расте. Атрактивни за тях са и търговските части на големи офисни сгради и комплекси, които предполагат сериозен трафик от хора и развитие на различни магазини и услуги.

Успоредно с това продължава разрастването на ритейл бизнеса към регионалните градски центрове. Международни модни марки, като H&M вече присъстват в областните градове. Активно растат и вериги за обувки, детски и спортни стоки, дрогерии и др. Търсенето на площи насърчава инвеститорите и в областните градове се завръщат и малките търговски центрове, като S Mall в Сливен и Katina Center в Добрич.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *