post

По-активна 2016 година за пазара на ваканционни имоти в страната, очакват експертите от Green Life Property Development, специализирана в сегмента строително-инвестиционна компания. Предстоящите 12 месеца ще бъдат период на възстановяване на руската активност в България, като тенденцията ще е валидна по-скоро за летните курорти.

„Българският пазар на жилища тип „втори дом” е пряко свързан с международната обстановка и със ситуацията в рускоговорящите страни. Затова и предвидимостта му е по-трудна. Обезценената рубла и общото усещане за несигурност в Русия бяха истинско предизвикателство през първите 6 месеца на 2015 г. Днес, когато тези фактори отшумяха, имаме основание да очакваме по-активна 2016 година, поне от страна на тези наши клиенти”, казва Антоанета Тодорова, търговски директор в Green Life Property Development.

По думите и, ограниченията спрямо руснаците за пътуване в Турция допълнително ще засилят българския пазар, тъй като той ще остане практически без  сериозна алтернатива. В същото време нараства и интересът от страна на украинските клиенти. „Украинците постепенно увеличават дела си в броя на сделките и в интереса към български имоти. Възможно е те да станат по-значим фактор през 2016 година”, казва още Тодорова.

Сегментът ще бъде диктуван от малък брой инвеститори, които ще генерират почти целия обем сделки. Средната доходност от наеми, която едно ваканционно жилище може да донесе, ще остане около 5-6% на годишна база. Въпреки това, основният дял от покупките на ваканционни имоти ще бъде за лично ползване, а не за инвестиция. Най-добрият избор са комплексите от затворен тип с  развита инфраструктура и професионално управление на собствеността, казват още от Green Life Property Development.

„Ваканционните комплекси, успешно реализирани и с добра репутация, продължават плавно да се разширяват. Именно те очакваме да бъдат обект на интерес от страна на купувачите. Пазарният дял на по-малките проекти, които не предлагат цялостна услуга, ще продължи да е сравнително малък”, коментира Антоанета Тодорова.

Профилът на клиентите ще остане без съществени промени, макар че е възможно възрастовата граница да се понижи, а социалният статус да стане по-висок. „Очакваме 2016 година да е началото, макар и плахо, на нов етап за българския ваканционен пазар – привличането на купувачи с по-високи доходи. Моментът сега е подходящ, именно поради отпадането на Турция като алтернатива. Дали България ще успее да подобри имиджа си зависи в голяма степен  и от представителите на бранша”, казва Тодорова.

Съществени промени в ценовите нива няма да има, както и в предпочитаните от клиентите дестинации. Активността ще е валидна за летните ваканционни имоти, като раздвижване при зимните на този етап все още не се очаква, коментират от компанията.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *