За развитието на пътищата в Северна България ще бъде изготвена стратегия, която ще бъде внесена от МС в Народното събрание. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова пред bTV. По думите й целта е да бъде получена подкрепата за развитието на региона и конкретно за изграждането на магистрала “Хемус”, която е много скъпо съоръжение и довършването й ще коства поне 2 млрд. лева. Според нея този проект ще излезе и извън мандата на това правителство, затова трябва да има национално съгласие по проекта.
Строителството на двата лота на “Хемус” ще започнат най-рано в началото на 2017 година. В момента процедурата се обжалва от други участници, а през тази година трябва да приключат отчуждителните процедури и други предварителни дейности. Цените. на които ще се изграждат двата лота – от Ябланица до Угърчин и от Угърчин до разклона за Плевен са на по-високи от индикативните цени, защото в първоначалния вид на проекта не са били включени по-скъпи съоръжения като виадуктите.
Министър Павлова каза, че има готовност да се обяви тръжната процедура и за следващия етап от строителството на АМ „Хемус“ – от разклона за Плевен – Ловеч до Велико Търново. Участъкът е с дължина от 85 км.
По европейския проект за „Енергийно обновяване на българските домове“ вече са готови 156 сгради. Още 150 са в готовност за саниране и са преминали към Националната програма за енергийна ефективност с готовност за изпълнение, каза още Павлова. По думите й близо 1900 са и сградите, одобрени за обновяване по Националната програма за енергийна ефективност към този момент. Тяхната реализация ще започне през пролетта, когато времето позволи. Министър Павлова съобщи, че от информацията на домоуправителите на санираните сгради сметките за отопление през зимата показват намаление с 45 – 50 на сто.