post

Кметът на Белград Синиша Мали подписа договор за доставка на пет нови нископодови несъчленени автобуси с електрическо задвижване. Договорът бе подписан от директора на PUC GSP “Белград” Желко Милкович и главния изпълнителен директор на “Чериът Мотърс” АД от София, Милен Милев.

Фирмата доставчик „Чериът Моторс” АД е член на българската националната браншова организация за електрическа мобилност – ИКЕМ. Първия пилотен модел за използването на такъв автобус в Европа беше реализиран в София, в рамките на “Столичен електротранспорт” ЕАД.

Модерните електрически автобуси са създадени в сътрудничество между „Хайгър” – вторият по големина производител на автобуси в Китай и „Аоуей”, световният лидер в производството на ултракондензатори.

Синиша Мали обяви новата страница в историята на компанията за градски транспорт. За първи път в историята на града се закупуват електрически автобуси. Срокът за доставка е 150 дни, като цвета на автобусите ще бъде зелен.

“Това е част от нашата програма и план за консолидация на градския транспорт, но също така и голям напредък, защото това е абсолютно екологосъобразен автобус. По този начин Белград става част от малък брой градове по света, които използват електрически автобуси. По улиците на Белград ежедневно се движат  около 700 автобуси, които консумират стотици хиляди литра гориво, което е около три милиона литра гориво на месец. Чрез закупуване на електрическите автобуси решаваме проблем за околната среда, тъй като липсват вредни емисии. Линията, по която ще работят тези превозни средства ще бъде от  “Сава център” до Паметника на Вук и затова Белград ще бъде първата столица в Европа, която ще има цяла автобусна линия само с електрически автобуси”, заяви кметът Борко Милосавлевич.

Електробусите са с капацитет от най-малко 80 пътници и функционират безпроблемно на външна температура от минус 20 до плюс 50 градуса. Времето за зареждане на автобуса е около 6-7 минути, след което изминава безпроблемно до 20 км.

Разходите за поддръжка на електрически бус са значително по-ниски, в сравнение с тези за дизелов автобус, тъй като електрическият бус е без двигател с вътрешно горене, без скоростна кутия, без система за отработени газове и катализатор, без радиатори и система за охлаждане.

При най-добри условия на изгаряне на дизеловото гориво се отделят 2.6 кг CO2 за 1 литър или около 2.2 кг CO2 на 1 км.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *