post

Германската верига супермаркети Lidl, която има търговски обекти и у нас, вече се превърна в един от най-големите търговци на дребно в Европа по отношение на приходите си. Вероятно успехът на компанията се дължи на големите инвестиции, които прави на Стария континент и на експанзията в европейските държави.

Според данни на британската банка Barclays, цитирани от Bloomberg, капиталовите разходи на Lidl са били най-големите от всички конкурентни вериги през 2014 г. Германската фирма изпреварва други търговци на дребно с магазини и в България, като Metro и Carrefour, пише Money.bg.

От друга страна най-малко вложения през 2014 г. са направили от британската верига Tesco. Причината е, че тогава компанията беше разтърсена от счетоводен скандал, който сериозно удари бизнеса й.

Така в края на февруари 2015 г. тя завърши финансовата си година с най-голямата загуба в своята история. Тогава от фирмата бяха с пасив от 6,23 милиарда лири при печалба от 2,26 милиарда за предходната година.

Освен това обаче Tesco, заедно с другите големи супермаркети във Великобритания, е изправена пред ожесточената конкуренция от страна на германските Lidl и Aldi, които навлязоха на Острова. През миналата година двете компаниите успяха за „заграбят” от местните си конкуренти 10% от пазара на хранителни стоки.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *