post

Столичната компания “Метрополитен” обяви търг за проектант и изпълнител на новото метродепо “Земляне” в кв.”Красно село”.

Депото ще обслужва третия лъч на подземната железница. То ще се намира до съществуващия автобусен гараж “Земляне”, а прогнозната му стойност е 58 млн. лв.

Проектът включва проектиране, строителство и технологично оборудване на метродепо. В него ще има ремонтно хале на две нива, гаражно хале с 13 коловоза, четириетажна административна сграда и автомобилен гараж. Срокът за изпълнение е 24 месеца, а оферти се приемат до 16 май, пише “Капитал”.

В депо “Земляне” ще се помещават чисто новите 20 мотриси “Simens Inspiro”, които ще превозват пътниците по отсечката “Красно село” – бул. “Владимир Вазов” – първи етап от трети метродиаметър.

В бъдеще депо “Земляне” ще обслужва целия трети лъч на метрото (от кв. “Горна баня” до кв. “Левски”), а броят на влакчетата може да се увеличи до 30 според условията на договора за доставка.

Тъй като депото се намира на територията на автобусния гараж “Земляне” се предвижда и изграждането на подлез, осигуряващ преминаването и паркирането на автобуси под нивото на депото и връзката между двете части на гаража.

Условията към кандидатите са да имат опит в проектирането и изграждането на подобни съоръжения. За сходна се счита работата по обществени сгради с площ 5 хил. кв. м., метростанции и релсови пътища. Важна подробност е, че фирмите участници трябва да са проектирали някое от изброените съоръжения през последните три години и да са изграждали такова през последните пет. Гаранцията за участие е в размер на 500 хил. лева.

С най-голяма тежест при класирането ще бъде критерият цена (52 т.), следван от проекта за изпълнение (24 т.) и техническото оборудване (10 т.).

В обявлението на търга фигурират и критерии като срок и план за организация на строителната площадка и градския транспорт, които обаче не играят особена роля за образуването на крайния резултат.

Именно заради трудната организация на обществения транспорт и множеството блокажи по главни пътни артерии в София строителството на третия лъч е голямо предизвикателство за града. Той е най-трудният за изграждане от всички до момента.

Освен за трети метродиаметър “Метрополитен” мисли за удължаване и на първите два. До средата на годината ще заработи отсечката от “Джеймс Баучер” до ул. “Сребърна” в кв. “Хладилника”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *