post

Над 100 млн. лв. инвестирахме приоритетно в ремонта на пътища в Северозападна България през тази година. Догодина продължаваме. Така, че малко по-малко ще оправим всички пътища в региона. Това обяви министър Лиляна Павлова, която заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров, инспектираха ремонтните дейности на третокласния път III-101 Враца – Криводол.

За ремонта на 10-километровата отсечка, свързваща общините Враца и Криводол, с Постановление на Министерския съвет бяха отпуснати 4 млн. лв. Участъкът, който не е обновяван от 30 години, е с нов асфалт, бетонови бордюри и маркировка.

Министър Павлова информира, че с още 1 млн. лв. от бюджета на АПИ в началото на тази седмица започна ремонтът на още 4,2 км от пътния участък, между от км 3+500 до км 7+700, с което инвестицията ще достигне 5 млн. лв. При добри метеорологични условия се очаква строителните работи да завършат през ноември и отсечката от обходния път на Враца до град Криводол ще е изцяло обновена. Ремонтните дейности се изпълняват от Сдружение „ПИМ-Т”, с което АПИ има 4-годишен договор за поддържане на републиканските пътища на територията на област Враца.

Министър Павлова отбеляза, че е наясно със сериозните нужди на Северозапада по отношение на пътната инфраструктура. „Само за последните две години инвестициите, които направихме със средства от ЕС, бюджета, със заеми, с това, което лично премиерът Бойко Борисов осигури като целенасочена инвестиция за Северозапада, са над 200 млн. лв. Така че продължаваме напред. Когато не е ремонтирано 20-30 години, много повече пари трябват, но когато има стабилност на държавата, стабилно управление и приходи ще станат нещата“, посочи регионалният министър.

Запитана за строителството на скоростния път Мездра – Ботевград, министър Лиляна Павлова отговори, че проектът е много важен, но скъп, затова се реализира етапно, според възможностите на бюджета. „Имаме проектна готовност за цялото направление на скоростния път Видин – София. Само участъкът Мездра-Ботевград струва 340 млн. лв., което надхвърля целия бюджет на АПИ за всички републикански пътища. Нямаме ресурс да започнем веднага, но работим за подготовката на проекта“, обясни министър Павлова. Тя подчерта, че само до преди две години е нямало нито проект, нито започнали отчуждения. Сега се правят отчуждения на земи, парцеларни планове, за да има по-добра готовност за строителни дейности. „При наличие на повече приходи в държавата ще започнем поетапно да строим направлението“, увери тя.

Министърът информира още, че до края на следващата година ще се ремонтира основно пътят Враца – пещера „Леденика“. Проектът се финансира от Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. с близо 14 млн. лв. Пътят се намира в природен парк „Врачански Балкан“ и е единствена връзка до туристически обект – пещера „Леденика“. „Ако няма обжалване на процедурата, до края на годината можем да подпишем договор за ремонта, за да започнем подготвителни работи през зимата, а реалното строителство напролет и до края на 2017 г. проектът да е факт. Важното е, че има проект, финансиране, избран почти изпълнител и догодина ще се реализира проектът“, коментира министър Павлова.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *