Mинистърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков заяви пред БНР, че строежът на тунел “Железница”, който е най-трудният участък от магистрала “Струма”, трябва да бъде редуциран с поне 400 дни. Това се налага, за да не се загуби европейското финансиране на проекта.

По думите му е загубено много време по различни процедури за изграждането на тунела и сега “трябва да се рестартира всичко от начало”. Новият проект ще бъде и със съкратени срокове за изпълнение. Това от своя страна налага на терен да работят повече фирми, които да строят едновременно, за да се изпълнят поетите задължения.

“В момента инженерите в Агенция “Пътна инфраструктура” преработват обществената поръчка. Нашето желание е да я пуснем на три обособени позиции. Първата е пътното платно до тунела, втората да представлява самият тунел, а третата – съответните съоръжения и пътните платна след тунела”, заяви Нанков.

Министърът разкри, че оценката за въздействието върху околната среда (ОВОС) за строителството в района на Кресненското дефиле вече е готова. Той добави, че очаква да има някакво забавяне, тъй като “има два или три пункта, които трябва да бъдат доработени, по-специално в оценката за съвместимост”.

“Хронограмата, която следваме, е през 2019 г. да стартираме реалното изграждане на тунела и магистралата при Кресненското дефиле. Стигнем ли дотам, мисля, че в рамките на настоящия програмен период ще успеем да приключим успешно и най-тежкото трасе от “Струма”, каза още Нанков.

Той добави, че има два варианта за реализиране на проекта. Единият е изцяло с европейско финансиране, а другият – с държавно съфинансиране в огромни по думите му размери.

Регионалният министър заяви и че в АПИ има липса на пътни специалисти. Те били под 8% от щата в цялата агенция. Това от своя страна създавало проблеми при проверката и реализацията на различни обекти.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *