post

Между 220 и 240 млн. лв. са необходими за ремонт на 45 км пътно платно, тунели и виадукти по най-старите участъци на автомагистрала “Хемус”, каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, съобщава econ.bg. Той присъства на пускането на ремонтираната дясна тръба на тунел “Ечемишка” на аутобана. Средствата за ремонтите по “Хемус” ще се осигуряват поетапно.

Обновеният тунел е с дължина 765 м и е в експлоатация от 1984 г, като от тогава на съоръжението не е извършван основен ремонт. Ремонтът в тръбата за Варна започна на 1 септември, като движението досега се извършваше двупосочно в тръбата за София.

Обновяването е струвало около 12 млн. лв, осигурени от републиканския бюджет. Тунелът е с нова хидроизолация, отводнителна система, вентилационна и електрическа инсталация, осветление, системи за видеонаблюдение и пожароизвестяване. Монтирано е и енергоефективно осветление.

В момента се обследва състоянието и на лявата тръба на тунел “Ечемишка”. Ремонт по нея може да започне след края на летния сезон, но при условие, че приключи преди въвеждането на зимното поддържане на пътищата, посочи министърът.

Николай Нанков коментира, че заради закъснялото с близо два месеца начало на строително-монтажните работи по мостовото съоръжение след тунел “Витиня” в посока Варна при 33-ти км на “Хемус”, работата там се очаква да приключи до средата на месец август.

Лявата тръба на тунел “Витиня” в посока София и мостовото съоръжение преди него също са в критично състояние. Работата по тях ще започне след края на текущия ремонт, за да приключи преди зимния сезон, съобщи още министърът.

Другите необходими строителни работи, които трябва да подобрят състоянието на магистралата с цел осигуряване на безопасността на пътуващите ще се извършват през следващата година. По тази причина и ремонтът на активната лента за движение от “Тракия” след Пловдив в посока Бургас ще започне след 15 септември.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *