post

Повишаването на таксите за движение по пътищата след въвеждането на тол системата ще доведе до сериозни загуби на транспортните фирми.

Това прогнозира пред БНР Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт, Националната транспортна камара и член на управителния съвет на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата (АЕБТРИ).

Според него „продължава да има неизяснени въпроси“ около въвеждането на тол системата.

“Основната причина е недостигът на пари за ремонт на пътищата. Съгласни сме, че състоянието на пътната мрежа, извън магистралите и някои от първокласните пътища все още е плачевно. Трябва обаче да се потърси справедливо решение. Трябва да се намери такъв начин, който да разпредели тази потребност справедливо сред всички участници в транспортния процес, да се види кой какво внася в бюджета и да се прецени”, коментира Русев.

По думите му където е въведена тол системата в Европа, тя обхваща средно около 15% от общата пътна мрежа, а при нас се говори за от 50 до 80%.

Русев е категоричен, че трябва да се изясни дали въобще има нужда от тол система, защото по думите му „има форми и средства да се реши въпросът без тази система, например чрез акциза“.

“Една от причините е, че през България минава голям транзитен поток и този поток плаща много по-малко, отколкото в други държави. Какво пречеше да се направи така, че тези, които минават през България, да имат условия да зареждат гориво на по-ниска цена, като от тази цена ще остане акцизът, който е 33% върху цената, на която се добива горивото, и допълнително 20% ДДС. Стотици милиони ще дойдат само от това хората да си пълнят резервоарите в България, ще се създаде допълнително производство и това ще е положително за цялата държава. Има варианти, трябва да се мисли”, посочи Койчо Русев.

Той съобщи, че браншът е готов за диалог, но засега „никой не чува неговия глас“.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *