post

Mинистерство на туризма ще обяви обществена поръчка за обновяването на официалния туристически портал на България, информира министърът на туризма Николина Ангелкова. “Ще надградим сайта с нови езикови версии, включително ще се работи за свързването му със социалните мрежи”, съобщи тя, цитирана от пресцентъра на Министерството на туризма, пише Дневник.

Думите на Ангелкова са в отговор на журналистически въпрос по повод позицията на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), откъдето миналата седмица поискаха оставката й поради некадърност. Именно състоянието на националния туристически портал www.bulgariatravel.org туроператорите определиха като катастрофално и отбелязаха, че от началото на 2015 г. той е без активност.

По думите на Ангелкова миналата година е пуснато мобилното приложение iLoveBulgaria, което активно се ползвало от туристите.

“Продължаваме напред с диалог. Вече втора година имаме най-успешния туристически сезон. За първите осем месеца на тази година общият брой на чуждестранните туристи, който са посетили България, е над 6 милиона и половина. Международното признание, което получаваме, е на достатъчно високо ниво. Имаме подкрепата и на Световната организация по туризъм към ООН”, защити се тя.

Ангелкова подчерта, че използваните данни за туристите са на Националния статистически институт и Българската народна банка. “Ние сме министерство, работим с официални данни”, обясни Ангелкова по повод на твърденията, че има несъответствие в оповестения и реалния брой туристи, посетили България.

“В Националния туристически регистър има регистрирани над 300 сдружения, три са регистрираните организации, свързани с туроператорска и турагентска дейност, а регистрираните туроператори и турагенти са над 3000”, допълни министърът и обясни, че в АБТТА членуват 80 – 90, така е и в Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) и в Националното сдружение “Туризъм”.

За да популяризира България и да я превърне в още по-атрактивна дестинация за четири сезона, Министерството на туризма предвижда и засилване на рекламното присъствие на държавата на целевите пазари, от които идват най-много туристи, обяви още Ангелкова.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *