post

Пътният сектор в България в последните 30 години е изключително недофинансиран. Необходимите средства за поддръжката на републиканската пътна мрежа на годишна база са над 1,2 млрд. лв. Приходите от винетни такси, с които към настоящия момент Агенция „Пътна инфраструктура” разполага и влага в поддръжката на пътищата, са около 300 млн. лв., което включва и зимното почистване. ТОЛ-таксите ще решат този проблем. Това коментира министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков в сутрешния блок на Нова телевизия.

Над 350 км магистрали са изградени в страната от 2010 г. до сега, информира министърът и допълни, че Северна България изостава в това отношение. Затова пътища ще се изграждат приоритетно там, подчерта министърът.

Николай Нанков коментира и търга за строителство на магистралата от гр. София до границата със Сърбия при Калотина, срокът за който е 2,5 години. Предвижда се пътят да бъде с габарити на магистрала – с широчина 27 м, с по две ленти на движение в посока и допълнителна аварийна лента и скорост на движение ще бъде 120 км/ч., обясни министърът.

Предвидено е пътят между Русе и Велико Търново да бъде изграден със същите габарити. Това ще стане на три етапа, които ще бъдат: участъкът между градовете Русе и Бяла, обходът на град Бяла и отсечката между градовете Бяла и Велико Търново. „Ако до края на годината има взето решение по ОВОС за трасето, през 2018 г. ще можем да започнем търгуването”, допълни министър Нанков.

Той съобщи, че вече има избран изпълнител за проектиране и изграждане на отсечката от Ябланица до разклона за Тетевен на АМ „Хемус”, а през 2019 г. ще бъде стартирано самото строителство. „Още през 2018 г. ще започне строителството на отсечката от разклона за Тетевен до разклона за Ловеч и Плевен, за да бъдат тези 50 км от магистралата построени в рамките на следващите 2 години”, допълни той.

Нанков увери, че строителството на АМ „Струма” се изпълнява по график, като 25-километровият участък от Кресна до Сандански, ще бъде изграден за по-кратки от заложените срокове и посочи, че пусковият срок ще бъде края на 2018 година. Той информира, че за най-тежката отсечка през Кресненското дефиле вече има постановено решение по ОВОС, което е подписано от министъра на околната среда и водите. „Дори и да има обжалвания, през 2019 г. ще можем да започнем строителството по график”, посочи строителният министър.

„Надяваме се зимата да бъде по-лека от предишната, за да спестим от заложения ресурс за зимна поддръжка на пътищата”, каза Николай Нанков и обясни, че държавата разходва годишно между 57 и 80 млн. лв., в зависимост от зимните условия. Спестените средства ще бъдат използвани за поддръжка и рехабилитация на пътната инфраструктура, коментира още регионалният министър.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *