Освен това Центърът за градска мобилност обновява автомобилите на екип “скоби” срещу допълнителните над 27 хиляди лева на месец.
“Автомобилите, с които ще бъдат подменени колите на екипите, поставящи скоби, ще бъдат взети на оперативен лизинг за 5 години”, каза Румяна Милова от Центъра за градска мобилност.
Всеки месец дружеството ще плаща около 550 лева за всяко возило.
“Около 40 ще бъдат включени в тази дейност, въпреки че те са малко повече, но останалите ще бъдат насочени към други дейности”, уточни Румяна Милова.
Част от старите коли ще бъдат бракувани, а останалите ще се използват за упражняване на контрол върху работата на екипите, поставящи скоби и репатриращи неправилно паркирали автомобили, твърди Милова.
Тя се оплака и от честите повреди на сегашните тежкотоварни автомобили тип “паяк”. Към момента дружеството разполага с 14. От тях обаче рядко на терен работят повече от 10, тъй като останалите често се повреждат. Румяна Милова се надява с идването на новите “паяци” този проблем да се реши.
“Паяците ги очакваме малко по-късно март месец. Те ще бъдат общо 10. Два от тях са с възможност да репатрират по-големи автомобили – джипове”, каза Румяна Милова.
От Центъра за градска мобилност се надяват от старите “паяци” да продължат да работят 5 и така техният брой по улиците да стане общо 15. По този начин от дружеството целят да се въведе по-засилен контрол и ред в града.
Центърът за градска мобилност обмисля и идеята за нова услуга – нощен градски транспорт. На 1 февруари и сдружение “Спаси София“ внесе 31 475 подписа в общината за въвеждането на услугата.