post

Aгенция “Пътна инфраструктура” е нарушила закона, като е декласирала компания от обществената поръчка за изграждане на тунел “Железница”, но изграждането на съоръжението може да върви, дори когато има жалби, постанови Комисията за защита на конкуренцията. Тя е сезирана от гръцката компания “Актор” на 16 август, която счита, че направомерно е отстранена от участие, съобщава Дневник.

В решението си КЗК счита, че решението на АПИ по отношение на декласирания участник е незаконосъобразно, за което предвидената в закона санкция е в размер до 10% от стойността на сключения договор. В случая става въпрос за около 19 млн. лева, но за момента те не са дължими, защото определението не разглежда твърденията в жалбата по същество, уточняват в писмо до медиите от пътната агенция. Към момента КЗК не се е произнесла с решение по същество, т. е. не е разгледала твърденията касаещи законосъобразността на обжалваното решение, казват още от АПИ.

Иначе антимонополният орган постановява, че предварително изпълнение на обжалваното решение за избор на изпълнител на обществената поръчка е допустимо, тъй като общественият интерес има превес над индивидуалните икономически интереси на жалбоподателя. За да постанови това решение, КЗК приема аргумента на пътната агенция, че за последните две години в Кресненското дефиле са станали над 270 катастрофи с множество жертви и тежко ранени, а и изграждане на магистрала “Струма” между Благоевград и с. Крупник ще доведе до по-лесното, а и най-вече безопасно придвижване на огромния поток от моторни превозни средства, пътуващи към и от Кресненското дефиле.

Определението на КЗК подлежи на обжалване пред тричленен състав на Върховния административен съд в 3-дневен срок от съобщаването му на страните.

В процедурата за самия тунел с оферта от 185 млн. лв. без ДДС за победител беше избрано обединението “АМ Струма тунел 2018”, в което влизат свързваната с директора на “Лукойл” Валентин Златев “Джи Пи груп”, “Глобал кънстръкшън” и “Виа план”.

Тунелът “Железница”, който ще се намира в района на Симитли, ще бъде с дължина 2 км, което го прави почти двойно по-дълъг от сегашния рекордьор в България – “Витиня” по магистрала “Хемус”. Той трябва да бъде завършен най-късно до 2023 г. заедно с цялата магистрала “Струма”. В противен случай България ще загуби европейското финансиране за нея и дори ще се наложи да връща пари на Брюксел.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *