post

Преминаването към електронна винетка от 1 януари 2019 г. и на  тол таксуване за превозни средства над 3.5 тона за изминато разстояние  от 16 август догодина е  нов финансов модел, който ще позволи да се генерират много повече средства за развитието на пътната инфраструктура. Това заяви инж. Веселин Давидов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, пред медиите на работна среща в Банско, организирана от Световната банка, съобщиха от пресцентъра на ведомството.

Дискусията е част от експертната и техническа помощ, която финансовата институция  предоставя на пътната агенция за успешното изпълнение на проекта „Проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на таксите за ползване на републиканската пътна мрежа на база изминато разстояние за превозни средства с обща технически допустима максимална маса над 3,5 т (тол) и на база време за леки автомобили с обща технически допустима максимална маса до 3,5 т (електронна винетка)“, както и за внедряването на тол таксуването в България. Консултантите от банката подпомогнат администрацията при определяне на обхвата за таксуване с тол на пътната мрежа и размера на тарифите, както и структурирането на бъдещето Национално тол управление, което ще оперира системата от 1 януари 2019 г.

Предстои след окончателното изработване на вариантите за тарифиране и обхвата на тол системата от Световната банка, проектите да бъдат разгледани и обсъдени с превозвачите и представени пред обществеността.

Инж. Давидов подчерта, че с въвеждането на тол системата се очаква значително повишаване на приходите от пътни такси, които ще са предимно от тежкотоварния транспорт. Той подчерта, че тол системата ще бъде фокусирана върху високо класната мрежа – магистрали, скоростни пътища, транзитните трасета и обхвата  постепенно ще се разширява като в системата ще се включат пътищата в добро състояние. Инж. Давидов заяви, че средствата, които поетапно ще се генерират от тол системата  ще позволи  много по-голям финансов ресурс да се инвестира в развитието  на републиканската пътна мрежа. За разлика от винетните такси средствата от тол системата  ще могат да се използват и за ново строителство, каза още той. Калкулацията на тарифите както и начина, по който ще функционира технологично системата, ще съответства на европейското законодателство, нормативните и технически изисквания, категоричен е инж. Давидов.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *