post

Ремонтите на виадуктите по автомагистралите „Хемус” и „Тракия” продължават и ще приключат преди зимата, съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Светослав Глосов в сутрешния блок на bTV, пише infostock.

В момента се ремонтират 4 мостови съоръжения на АМ „Хемус”, както и тунел „Витиня” в тръбата в посока София. До средата на ноември се предвижда да приключи работата по мостовите съоръжения, за да има нормална проходимост през зимата.

На АМ „Тракия” се ремонтират също 4 виадукта, които не са обновявани от построяването им преди повече от 30 години. За улеснение на трафика в петък и неделя на местата, където е възможно се осигуряват две ленти за движение в посока. Съответно в петък на излизане от София в посока Бургас и Варна има по две ленти на АМ „Тракия” и АМ „Хемус”, в района на ремонтите, а в неделя, когато шофьорите се прибират се осигуряват две ленти за София, обясни инж. Глосов. Той подчерта, че през пролетта ремонтите по съоръженията на двете магистрали ще продължат и това се прави за сигурността на пътуващите.

Председателят на УС на АПИ посочи, че участъкът между Чирпан и Стара Загора на АМ „Тракия”, в който скоростта на движение е ограничена до 90 км/ч заради частични пропадания, е строен през 2005-2007 г. Впоследствие се е появил проблема с неравностите по настилката, което се дължи на пропуски при проектирането на отводняването в участъка. Когато е правена магистралата и когато са се появили пропуските не е поискано от фирмата в рамките на гаранционния срок да бъде отстранен дефектът, каза инж. Глосов. За подобряване на състоянието му трябва да се направи поетапен ремонт, а необходимите средства са поне 60 млн. лв.

Инж. Глосов подчерта, че няма подмяна на документи по случая с автобусната катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души. В участък от 360 метра от пътя съставът на асфалтовата смес не е отговарял на утвърдената рецептура. Той уточни, че това е констатация на лабораторията на АПИ, установена при взетите контролните проби от пътната агенция, но експертизите, възложени от прокуратурата, предстоят. „Вариантите са много. Възможно е да е свършил инертният материал и асфалтовата база да е вложила малко по-различен материал. Възможно е да има грешка при дозирането на сместа”, отбеляза Глосов.

Шефът на пътната агенция не се ангажира със срок, в който ще има окончателни резултати за инцидента край Своге, като допълни, че това е работа на прокуратурата и следствието.

Относно участието на „Джи Пи Груп” в обществената поръчка за изграждането на тунел „Железница” председателят на УС на АПИ заяви, че в агенцията не е постъпвало официално заявление от дружеството, че се отказва от проекта. Той посочи още, че във Върховния административен съд има жалба от друг участник в обществената поръчка и докато съдът не се произнесе нищо не може да се предприема. Длъжни сме да спазваме закона. Ако ВАС потвърди правността на решението на АПИ за класиране на „Джи Пи Груп”, тогава ние ще ги поканим, такъв е законът. Ако те депозират отказ от изпълнение и от подписването на договор, тогава сме длъжни да поканим втория в класирането, обясни инж. Глосов.

По повод становищата на Института по пътна безопасност, свързани с пътната сигнализация, инж. Глосов подчерта, че констатациите на организацията са субективни, тъй като поставянето на знаци не е самоцел и не се решава само от пътната агенция. Знаците се поставят, съгласувано с органите на МВР, респективно пътна полиция и представител на този институт е оглавявал доскоро структура, която е съгласувала поставянето на пътните знаци.

Относно знака „Стоп”, до който стана катастрофата, при която загинаха четирима футболисти  на пътя Русе – Плевен, е на жълт фон по искане на „Пътна полиция”, за да свети и да се вижда отдалеч, обясни в разговора Глосов. По думите му изрязването на храстите до участъка непосредствено след инцидента е случайно съвпадение. „Изрязването на храстите  е по задание, което се възлага пътноподдържащи фирми от АПИ”, посочи Глосов.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *