post

Министърът на туризма Николина Ангелкова проведе работна среща с председателя на  Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА) Даниела Стоева и с представители на ръководството на организацията.

Разчитаме на конструктивния диалог с бранша и сме обсъждали в оперативен порядък всички възникнали въпроси, за да търсим с общи усилия най-добрия вариант за решаването им, подчерта министър Ангелкова. Тя изтъкна, че настоящата година се очертава като предизвикателна за сектора и ще се води битка, образно казано, за всеки турист. Трябва съвместно да планираме дейностите, да изградим стабилна основа, за да задържим резултатите, постигнати през последните години, стана ясно от думите й.

Министърът акцентира върху насърчаването на вътрешния туризъм и привличането на повече инвестиции към сектора, които ще са водещи тенденции през 2019. В навечерието на летния сезон паралелно подготвяме конкретни инициативи за стимулиране на културно-историческия, балнео- и СПА, конгресния и други видове специализиран туризъм. Предстои този месец да проведем във Велико Търново голям двустранен форум с участието на руски губернатори и туроператори, на които ще се набележат конкретни мерки за увеличаване на туристопотока. Подобни двустранни инициативи предвиждаме и с компании от САЩ,  Германия, Полша, Сърбия и др. Едновременно с това се провежда интегрираната комуникационна кампания на 16 водещи пазара.

Министър Ангелкова припомни, че ведомството организира в края на месец май в Слънчев бряг Международна конференция за устойчиви инвестиции в туризма, която ще привлече близо 300 представители на бизнеса. Гост на форума ще бъде Талеб Рифай, генерален секретар на СОТ от 2009 до 2017 г. Ще участват и мениджъри от световни корпорации в туризма като „Томас Кук“, други големи туроператори, хедж фондове и крупни инвеститори. Искаме да осигурим възможности националните курорти да станат центрове за конгресен туризъм, защото имат много добра база и това събитие е подходящ пример в тази посока, каза още тя.

Председателят на  Управителния съвет на АБТТА Даниела Стоева изрази желанието на членовете на организацията да се включат активно в промотирането на България като целогодишна дестинация, съобразявайки се с периода на маркетинговите кампании. Тогава според нея бизнесът ще може да вложи повече средства за реклама на съответния пазар.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *