post

Обединение между българската компания “Инфраструктурно строителство” АД и испанската “Марко Обра публика” вероятно ще спечели поръчката за модернизация на железопътния участък между Оризово и Михайлово, която е част от голямата рехабилитация на линията Пловдив – Бургас, пише Капитал.

Те са получили по-висока техническа оценка от конкурента си – гръцката “Терна”, а и са предложили значително по-ниска цена – с 51 млн. лв. При прогнозна стойност 248 млн. лв. без ДДС обединението “Евро ЖП Инфраструктура” е с оферта 217.9 млн. лв., докато гръцката компания е предложила 268 млн. лв. Не е ясно защо гръцката компания е предложила цена, която е с 20 млн. лв. над прогнозната стойност. Това обаче е улеснило техния конкурент значително.

“Инфраструктурно строителство” в миналото е било периферно свързано с “Химимпорт”. Сега компанията изпълнява ремонта на гара “Подуяне” в София. Мажоритарен акционер е Дарио Стоев, а другият е Пейо Пеев. За 2017 г. има 35 млн. лв. приходи и 60 служители. Влизали са в консорциум по поне две поръчки с “Водстрой 98” през 2012 и 2013 г. (когато беше близка до депутата от ДПС Делян Пеевски) – за воден и транспортен проект в Стара Загора.

Техният партньор, испанската “Марко Обра публика”, работи в Мексико, Африка и Южна Америка. Фирмата беше класирана на второ място в търга на Столичната община за ремонта на 16 км от трасето на трамвай №5, където си партнираше с българската “Интегрирани строителни системи”.

До отваряне на ценовите оферти достигнаха само два от пет участника. Другите са отстранени, като конкретните причини ще станат ясни при публикуване на протоколите. Сред тях беше обединение между “Трейс” и Чacтнo aĸциoнepнo дpyжecтвo “Ceвepoдoнeцĸo нayчнo-пpoизвoдcтвeнo oбeдинeниe “Импyлc” (ЧAД CHΠO “Импyлc”). Другите два участника пак бяха обединения – първото е “Peйлyeй Opизoвo-Mиxaйлoвo” c пapтньopи “Х.С.С.”, “Монолит София”, “Coмaфeл-Eнжeняpиa Oбpaш Фepoвиapиaли C.A.” и “E.Π.O.C. – Eмпpeзa Πopтyгeзe дe Oбpaш Cyбтepaнeaш C.A.”, а второто – “ДЗЗД “Tpaĸия Peйл”, в което влизаха “KEP Kьoзeп Kивитeлeзьo eш Kepeшĸeдeлми Kopлaтoлт Фeлeльoшeгю Tapшaшoг (KEP – Kьoзeп OOД)”, “Tpeбop Бay Eпeтьoтьoипapи Kopлaтoлт Фeлeльoшeгю Tapшaшaг (Tpeбop Бay OOД)” и “Юнaйтeд гpyп”.

Техните технически оферти обаче изобщо не са оценявани. Обединението на “Инфраструктурно строителство” е получило и 40 точки за техническата си оферта, докато “Терна” – едва 35.26.

Проектът

Тази поръчка е най-голямата, която Национална компания “Железопътна инфраструктура” обяви през 2018 г. След подписване на договор тя трябва да се изпълни за четири години.

Поръчката се финансира по оперативна програма “Транспорт и транспортна инфраструктура” и е част от големия проект “Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, Фаза 2” за 414 млн. евро. Той включва още модернизация нa жeлeзoпътнитe участъци Скутаре – Opизoвo, Ямбoл – Зимницa, Cтpaлджa – Церковски, както и изгpaждaнe нa cиcтeми зa cигнaлизaция и телекомуникации пo нaпpaвлeниeтo oт Πлoвдив дo Бургас.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *