post

Частичното преструктуриране на водещи търговски центрове в София и откриванията на Delta Planet във Варна и Plovdiv Plaza в Пловдив доведоха до ръст на новооткритите магазини през деветмесечието на 2019.

Пазарът на площи в търговски центрове е сравнително наситен. Това се потвърждава и от липсата на нови проекти, които да излязат в следващите 18-24 месеца. Обзавеждането за дома, детските и спортните стоки, дискаунт веригите са сред бързо развиващите се категории. Сред примерите е полската дискаунт верига Pepco, която е най-динамично растящият търговец у нас с 20 локации към третото тримесечие. През деветмесечието първи магазини у нас отвориха детската марка за дрехи Brums, италианската марка за бельо Tezenis и японската Miniso.

“През изминалите месеци отбелязахме пик на новооткритите площи в търговски центрове в резултат от икономическата активност и силния наемен пазар от последните две години. Липсата на нови проекти в строеж в големите градове обаче ще успокои пазара през следващите тримесечия, като едновременно с това прогнозите ни са за намаляващ дял на свободните площи и плавен ръст на наемите в топ локациите в моловете и на търговските улици“, обобщи Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton.

Според него акцентът през следващите тримесечия ще бъде върху обновяването на работещи търговски центрове в София и в страната, като на места тези процеси са в напреднала фаза. Целта на тези преустройства е търговските центрове да оптимизират съществуващия микс от наематели, както и да разширят клиентската си база.

По данни на Cushman & Wakefield Forton през третото тримесечие средният наем за 100 кв. м магазин на отлична локация във водещите търговски центрове в София достига 39 евро/кв. м, а на търговските улици – 56 евро/кв. м.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *