В отсечката между булевардите “България” и “Никола Вапцаров” са подмени настилките и тротоарите, както и уличното осветление. Изградени са около 11 км допълнителна инфраструктура и буферни паркинг зони, обясни Фандъкова.
Ремонтът на бул. “Черни връх” е част от проекта за изграждане на втория метродиаметър в София – от кв. “Надежда”, през Централна гара и НДК до бул. “Черни връх”. Тази отсечка ще бъде официално открита в края на месеца от председателя на Европейската комисия Жозе Мануел Барозу.
“Гражданите, които идват с автомобилите си от планината Витоша и от комплексите могат да спрат, да оставят колите си и след пет минути с метрото да стигнат при НДК, след 7 ще бъдат на Шератон, а тези от ж.к. „Надежда” на седмата минута ще пристигнат на Шератон и на 12-та минута ще бъдат на бул. „Черни връх”, изчисли премиерът Борисов.
След пускането на втория метродиаметър общата дължина на подземната железница ще достигне 31 км (20 км първи метродиаметър и 11 км втори). Пътниците ще могат да използват 27 станции.
В момента първата линия на метрото стига от бул. “Цариградско шосе” до ж.к. “Обеля”. Според изчисленията на “Метрополитен” ЕАД около 340 хил. души ще ползват новия участък всеки ден.
За удобство на идващите в София в близост до някои от метростанциите са изградени буферни паркинги с голям капацитет. Такъв вече е открит в квартал “Младост” около новата метростанция на бул. “Цариградско шосе”.
Подобни съоръжения ще има и по втория метродиаметър – в кв. “Надежда” на бул. “Ломско шосе”, както и на инспектирания от Бойко Борисов днес бул. “Черни връх”.