post

Технологичната компания за аналитични решения Experian влиза в нов офис на столичния бул. „Цариградско шосе“ през март. С посредничеството на консултантската компания Cushman&Wakefield Forton дружеството нае 11 602 кв. м в Space Tower – клас А офис сграда, разположена на метри от метростанция  „Интер Експо център“.

Решението осигури достатъчно площ за разрастването на Experian и помогна на компанията да събере на едно място своите над 1000 служители. Преди преместването си в самостоятелна офис сграда компанията бе сред наемателите в Megapark.

Space Towerе част от бързо развиващата се зона около метростанцията на бул. „Цариградско шосе“, където се оформя клъстер от офис сгради, търговски и експозиционни площи. Със завършването на бизнес центъра в района вече има близо 90 000 кв. м модерни офис площи, а още толкова са в процес на изграждане или в проектна фаза. Experian е единствен наемател на офис площите в Space Tower. На партер и галерийно ниво в сградата са предвидени кафeне, ресторант, зали за обучения, пространства за почивка за служителите., както и помещения с обслужващи функции.

„Ключово в работата ни с Experian беше да предложим офис площи, които са разположени на  комуникативно място, покриват стандартите за качество на компанията и едновременно с това обезпечава бързото й разрастване“, казва Станимира Пашова, мениджър „Офис площи“ в Cushman&Wakefield Forton.

Сделката бе сключена през 2018 г. по време на строителството на сградата. За изминалата година това бе една от най-големите наемни транзакции в офис сегмента.

„В случаите, при които наемателят търси цяла сграда, е добре преговорите и подписването на договора да бъдат още на етап строителство. Това позволява спецификите на помещенията да бъдат съобразени с всички особености на неговия начин на работа“, коментира Станимира Пашова. По думите й ранното наемане на сградата дава свобода и при брандиране на пространството спрямо изискванията на наемателя – съществен фактор за големите компании.

Процесът по избора на SpaceTowerпродължи 9 месеца. От Cushman&WakefieldFortonпосочват, че макар офис пазарът в Софияда не е голям, откриването на подходящ имот и преговорите по договора отнемат средно между 6 и 9 месеца в зависимост от мащаба и изискванията на наемателя. Детайлният анализ на потребностите на служителите стеснява кръга на подходящите възможности. Нещо повече, през последните години все повече от големите компании включват и работещите в процеса на вземане на решение при избора на нова локация, уточняват от Cushman&Wakefield Forton.

„Правилната оценка на времето от страна на инвеститора има решаваща роля за успешното реализиране на проекта. При предварително отдаване на всички площи, за наемателите е от особена важност спазването на сроковете в строителството, за да могат да преместят служителите си, без да нарушават ритъма на работа. В тези случаи задачата на консултанта е, познавайки добре пазара и инвеститорите, да прецени риска от отклонение от първоначалния график“, допълва Станимира Пашова.

Радваме се, че избрахме Space Tower за преместване на операциите ни в България. Проектирането на сградата, системите, които предлага и качеството на вложените материали са само малка част от предимствата на SpaceTower. Смятам, че сградата включва в себе си всички удобства и привилегии на съвременно и модерно офис пространство“ сподели Христин Атанасов, фасилити мениджър на Experian за България.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *