post

През есента на 2019 г. Colliers и Gfk проведоха третото си съвместно проучване на нагласите към модерните търговски центрове в София. В него споделят гледните си точки собственици на столични шопинг молове, посетители и търговци. Проучването показва причините за избор на един търговски център пред друг, любимите марки по категории продукти, колко и за какво харчат потребителите, как прекарват свободното си време, отношението към онлайн пазаруването, нагласите към „зелените практики“, най-харесванитесъбития и промоции.

На базата на проучването, по методология на Colliers и Gfk, е направена и класация на модерните търговски центрове в София. Според нея на първо място по популярност е Paradise Center, следван от Serdika Center и Mall of Sofia. Любими марки на потребителите са H&M, LC Waikiki, Zara.

Един от основните изводи от изследването, е че най-търсената през 2017г. категория „Мода“,през 2019 г. е изместена от челната позиция от „Храни и напитки“. В съответствие с тези нагласи на потребителите, собствениците на търговски центрове споделят, че планират да доразвият търговския си миксс фокус именно върху двете категории. В топ три на предпочитаните заведения за хранене са Happy, KFC иСръбскаскара, а сред кафе-сладкарниците респондентите определят за свои фаворити Неделя, CostacoffeeиStarbucks.

По отношение на съвременните тенденции в пазаруването, близо 80% от участниците в проучването правят покупки онлайн на месечна база, а около половината от тях предпочитат да получат поръчките си във физически магазини. Респондентите са възприели и някои „зелени“ практики в пазаруването. Най-често прилаганите са отказ от използване на найлонови торбички и връщане на дрехи за рециклиране.

В проучването има редица препоръки и полезни идеи за търговците и собствениците на шопинг центрове. Една от тях е свързана спривличанетона повече посетители в търговските центрове. Основни начини за това, според респондентите, са атрактивнипромоции, по-любезнислужителивмагазинитеиповечемаркиотразличниценовинива. Това емалка част от съдържанието на проведеното изследване на Colliers и Gfk.Детайлният доклад, който може да бъде предоставен при поискване, включва и информация запозициониранетонаконкретнимарки ина всеки от търговскитецентрове, честотанапосещаемост, любимипродуктовикатегории, специфични конкурентнипредимстваиобластинаразвитие.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *