post

Това  заяви зам.-министърът Камен Кичев, цитиран от портала burgasnews.com. Като възможност той е споменал още в близко бъдеще на концесия да се даде цялото пристанище, както и това във Варна. Освен тях правителството смята да предостави за управление на концесионер и пристанищата в Русе и Видин, пристанищен терминал в Лом, летищата в Пловдив, в Горна Оряховица, в Стара Загора, в Русе и изграждането на карго терминали на летищата София и Пловдив.

Така инвестициите от тези процедури се очаква да станат повече от 1 млрд. лв. , каза зам.-транспортният министър Кичев. По думите му летище София няма да се отдава на концесия, защото е печелившо, а терминал 2 е един от най-добрите терминали в Европа. За летище Русе и летище Стара Загора вече има заявен интерес за концесия. Все още не се споменава за нов концесионер и на летище Бургас.

Освен въздушни и водни терминали, транспортното министерство смята да даде на концесия централните гари в София и в Пловдив, гара „Подуяне” в столицата и тази във Варна. „България не е достатъчно голяма и няма голяма икономика, която да гарантира товарообем. Икономиката ни е насочена към преминаването на коридори през България, които да свържат Далечния Изток със Западна Европа”, обясни Кичев.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *